שוער רכש שהרס את המשחק: הפסד משפיל בקרואטיה, 0-5 לדינאמו זאגרב

חלומה הגדול של נשיאת הפועל באר שבע אלונה ברקת להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות ככל הנראה נגדע. זאת, בעקבות מהלך הרסני שבעטיו נושל השוער הישראלי המצויין גיא חיימוב. איזו בושה
send whatsapp messsage send FB messsage
ג'יאניס אנסטיס במשחק הקודם מול פלורה טאלין. 'חתול בשק' (צילום: בן בודה)

מאור מליקסון ומאחוריו ברק בכר בזאגרב. החלטות אומללות (צילום: באדיבות הפועל ​​​​​​​

המטרה של הפועל באר שבע הלילה הייתה "להביא את ההכרעה לטרנר", כפי שאמר לפני המשחק עם דינאמו זאגרב בקרואטיה מאמנה ברק בכר. משחק הגומלין אכן ייערך באיצטדיון טרנר (ביום שלישי הבא, 31/7, 20:00), אבל יש כבר הכרעה והיא חדה וחותכת – 0-5 לקרואטים.

התבוסה המפתיעה והבלתי צפויה הזו היא תולדה של שוער חלש ביותר ברמתו, שאינו מתאים כלל למפעל ליגת האלופות, אפילו לא לשלב המוקדמות השני. שוער הרכש החדש של באר שבע, שוער זר מיוון, הוכיח מעל לכל ספק שהוא פשוט "חתול בשק". ג'יאניס אנסטיס פשוט הרס את המשחק וככל הנראה גדע את חלומה הגדול של נשיאת המועדון, אלונה ברקת, שהובילה את המהלך ההרסני שבעטיו נושל השוער הישראלי המצויין גיא חיימוב.

לראשונה בהיסטוריה הארוכה שלה (69 שנים) שיחקה הפועל באר שבע מול אלופת סגנית העולם בכדורגל, קרואטיה, קבוצת דינאמו זאגרב. זאת, במסגרת סיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות. משחק חוץ באיצטדיון מקסימיר.

היות והיה מדובר במשחק קשה מול קבוצה מנוסה באירופה ובשל העובדה שההגנה של הפועל באר שבע עדיין לא בכושר מלא, מייצרת חורים וסופגת שערים, כשגם עמדת השוער בעייתית, מאמן האלופה הישראלית ברק בכר החליט, כצפוי, לתגבר את החולייה האחורית בשחקן נוסף ולשחק בשיטת שלושת הבלמים, שהניבה לקבוצה הישגים בזירה הבינלאומית בשתי העונות האחרונות, בעיקר במשחקי חוץ מול קבוצות עדיפות.

לפיכך, השחקן הצרפתי החדש, ז'וליאן סטו, צורף לשיר צדק ולואיי טאהא במרכז ההגנה. מאחוריהם עמד בין הקורות השוער היווני החדש, ג'יאניס אנסטיס, למרות שער מביך שספג בבכורה שלו בבאר שבע, בניצחון 1-3 על פלורה טאלין, אלופת אסטוניה בשבוע שעבר. דודו גורש הוותיק ישב על ספסל המחליפים. השוער הראשון בעונה שעברה גיא חיימוב, המסוכסך עם המועדון, כלל לא יצא לזאגרב.

שינוי שיטת המשחק גם שינתה את הרכב השחקנים. הקשר ההגנתי דן איינבינדר, שלא פתח במשחק האחרון, עלה בן 11 הראשונים, על חשבונו של הקשר ההתקפי חנן ממן, שהורד אל הספסל. הקפטן מאור מליקסון הוסט מאגף ימין למרכז המגרש. חן עזרא תופקד יותר קדימה, לצדו של החלוץ בן שהר.

לא חלפו 40 שניות מפתיחת ההתמודדות וכבר אלופת קרואטיה, בתלבושת שחורה, יצרה מצב הבקעה והשיגה קרן ראשונה.

באר שבע, באדום-לבן (זנחה את התלבושת המכוערת הלא קשורה), השתחררה די מהר מהלחץ ובדקה השמינית הגיעה להזדמנות ראשונה. אורן ביטון הכניס כדור עומק ארוך ומדוייק לבן שהר ברחבה, שנבלם רק ע"י השוער.

בן שהר בזאגרב. לא הצליח למצוא את הרשת (צילום: באדיבות הפועל ​​​​​​​

דקה 22, 0-1 לדינאמו זאגרב. ההימור של בכר על השוער היווני לא צלח. יכולת חלשה שלו סייעה לחאירוביץ' להבקיע שער כמעט משום מקום, בבעיטה שטוחה תוך כדי סיבוב מתוך הרחבה, לידיים של ג'יאניס אנסטיס שזינק והדף לרשת... די דומה לשער שספג בשבוע שעבר. דודו גורש, ביום רגיל, לא היה סופג גול כזה.

דקה 28, 0-2. השוער החלש הזה המשיך להרוס לבאר שבע את המשחק בהדיפה אומללה לכדור שטוח חלש, במקום לקלוט ושחקן מקומי כבש מקרוב מול שער ריק.

שחקני השדה לא אמרו נואש. בדקה ה-35 ההגנה הקרואטית הדפה בראשה כמעט מקו השער מספרת לאחור של בן שהר, בעקבות הרמת קרן.

לכל המאוחר במחצית, היה חייב ברק בכר לערוך חילוף כפול – דודו גורש לשער וחנן ממן לקישור במקום ז'וליאן סטו, בשינוי שיטת המשחק וחזרה למערך הרגיל  3-3-4. בכר העדיף רק את האפשרות השנייה ולקח סיכון גדול עם השוער.

דקה 50, 0-3. בכר אכל אותה עם השוער בגדול. שוב הדיפה לא מוצלחת שלו לכדור שטוח הובילה לגול קל ומיותר לזכות דינאמו זאגרב.

אוהדים של באר שבע הגיבו מיד ברשתות חברתיות והציעו את כרטיסם למשחק הגומלין למכירה, כי כבר איבדו אמון בקבוצה שתוכל למחוק את הפער ולעלות שלב...

ברק בכר הגיב להתפתחות החמורה במגרש בהכנסתו של הג'וקר טוני וואקמה, לראשונה העונה, על חשבונו של חן עזרא, שהוחלף לראשונה.

דקה 61, 0-4. אותו ריטואל בדיוק – הגנה חדירה ושוער שכל כדור שטוח חלש הוא הודף חלש לרגלי חלוץ יריב שמרשית מול שער חשוף!

בהמשך שולב, בהופעת בכורה, גם החלוץ עדן בן בסט, במקום דן איינבינדר. באר שבע ניסתה להבקיע איזה גול שאולי אולי יציל את המצב הקשה, הגיעה לחצי הזדמנויות, אך הייתה הצל של עצמה בהופעה הכי חלשה ובהפסד הכי גדול בשלוש העונות האחרונות בעידן ברק בכר!

הפסד משפיל, 0-5. שער נוסף ספג היווני בדקה ה-82 בנגיחה קלה מקרוב, לאחר שנותר תקוע בשערו.

ברק בכר, אמר בסיום בטלוויזיה, בערוץ 51: "לקבל חמישה שערים במשחק זה יותר מדי. גם הדרך. אנחנו צריכים להרים את עצמנו מהמפלה הזו. באנו מאוד מאוד רכים ולא אגרסיביים, קיבלנו שערים קלים. כל מה שנגיד עכשיו זה לא משנה, צריכים להסיק מסקנות. החוכמה עכשיו היא לדעת איך להתנהל בסוג של משבר. רק התחלנו את העונה ונדע להתגבר".

לגבי מופע האימים של השוער, אמר המאמן ההמום: "אני לא יכול לבקר שחקנים אחרי המשחק, כל השחקנים היו חלשים. אני צריך לראות את הדברים"...

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: ג'יאניס אנסטיס 2; ז'וליאן סטו 4 (חנן ממן-4-46), לואיי טאהא 4, שיר צדק 3; בן ביטון 4, ג'ון הוגו 4, דן איינבינדר 3 (עדן בן בסט-73), מאור מליקסון 5, אורן ביטון 5; חן עזרא 4.5 (טוני וואקמה-4.5-54), בן שהר 5.

ההרכב הפותח של הפועל באר שבע בזאגרב. איזה שוער... (צילום: באדיבות הפועל ​​​​​​​

על ספסל המחליפים: דודו גורש; שמואל שיימן; וובה בראון; תומאש פקהארט.

לא בסגל: גיא חיימוב, עמית קרן; דור אלו, חאתם עבדאל חמיד, מתן אוחיון, עמית ביטון, מיהאלי קורהוט; מרוואן קבאהא, בני נתן; מיכאל אוחנה; ניב זריהן, מוחמד גאדיר, גיא מלמד.

שפט: עלי פאלביק (טורקיה).

צהובים לבאר שבע: בן ביטון (48), לואיי טאהא (48).

קהל: כ-9,000 צופים בלבד (כ-150 אוהדי באר שבע בלבד), באיצטדיון מקסימיר בזאגרב שמכיל 35 אלף מקומות, ביום שלישי 24/7/18, ב-28 מעלות צלזיוס. ​​​​​​​

אוהדי באר שבע בזאגרב. איזה מסכנים...​​​​​​​