'תסתכלי לסרטן בעיניים ותגידי לו – אני אנצח אותך': סיפורה המרגש של רחל קביליס מחברת 'דן דרום'
חודש אוקטובר מסומן ברחבי העולם כחודש המודעות הבינלאומי למאבק בסרטן השד. מטרתו - לעורר מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם, לעודד נשים לבצע בדיקות שגרתיות ולשבור את מחסום הפחד סביב הנושא. בישראל מאובחנות מדי שנה למעלה מ-5,000 נשים כחולות בסרטן השד, אך כאשר המחלה מתגלה בשלב מוקדם - שיעור ההחלמה עולה על 90%.
רחל קביליס, עובדת ותיקה בחברת 'דן דרום', בחרה לשתף את סיפורה האישי ולחזק נשים אחרות. ''אם צריך הוכחה לחשיבות הגילוי המוקדם - אני כאן כדי לספר. שלושה סיבובים ושלוש פעמים שניצחתי,'' היא אומרת.
הכול התחיל מבדיקה שגרתית: ''הלכתי פעם בשנה לבדיקה גינקולוגית, ועל הדרך גם לבדיקה ידנית של השד. כשהגיע רופא חדש וביקשתי שיבדוק - הוא סירב ושלח אותי לכירורג שד. שם, כבר בממוגרפיה, גילו סרטן בשלב מוקדם.''
אחת־עשרה שנים לאחר מכן, בביקורת שגרתית, המחלה חזרה - לאותו השד. שש שנים מאוחר יותר - בפעם השלישית. ''את הסבב האחרון עברתי יחד עם בעלי, שחלה בפעם החמישית בסרטן בחלל הפה,'' היא מספרת.
''הוא לימד אותי את הדבר החשוב ביותר - לחשוב חיובית ולהאמין. עוד בפעם הראשונה אמר לי: תסתכלי לסרטן בעיניים ותגידי לו: אני אנצח אותך. וכך עשיתי. זו הייתה הצוואה שהשאיר לי - לפתוח כל בוקר בתודה.''
רחל מסכמת במסר ברור לנשים כולן: ''אם צריך הוכחה לחשיבות של גילוי מוקדם - אני ההוכחה. אז למה את מחכה? לכי להיבדק.''
חודש אוקטובר: חודש המודעות לסרטן השד
חודש המודעות לסרטן השד (המכונה גם 'אוקטובר ורוד') מתקיים מדי שנה ברחבי העולם במטרה להעלות את המודעות למחלה הנפוצה ביותר בקרב נשים. במהלך החודש מתקיימים קמפיינים, בדיקות ללא עלות, הרצאות ופעילויות קהילתיות המעודדות נשים לגשת לבדיקות ממוגרפיה ולשמור על מעקב רפואי שגרתי. היוזמה העולמית נולדה בשנות ה-80, ומאז הפכה לסמל של מאבק באחת המחלות המשפיעות ביותר על בריאות הנשים. הסרט הוורוד, שמסמל את המאבק, הפך לסמל אוניברסלי של תקווה, עוצמה ואחווה נשית.


























