באר שבע: עלייה מדאיגה בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים

עמותת אור ירוק: ''התחבורה הציבורית בישראל – פספוס לאומי שגבה חיי אדם''
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
באר שבע: עלייה מדאיגה בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים תאונה בשכונת רמות בבאר שבע (צילום ארכיון: איחוד הצלה)

נתונים חדשים של עמותת אור ירוק, המתבססים על נתוני הרלב"ד, מצביעים על עלייה מדאיגה בתאונות דרכים שבהן מעורבים אוטובוסים ואוטובוסים זעירים בישראל - ובכללן גם בבאר שבע.
לפי הנתונים, בשנת 2024 נרשמו בבאר שבע 19 תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אוטובוסים או אוטובוסים זעירים. אחת מהן הייתה תאונה קטלנית, שבה נהרג אדם אחד לפחות, ובנוסף נרשמה תאונה קשה נוספת.
בעשור האחרון נרשמו בעיר 199 תאונות דרכים שבהן היו מעורבים כלי רכב ציבוריים - מתוכן 7 תאונות קטלניות ו-55 תאונות קשות.
בכך ממוקמת באר שבע בין הערים שבהן נרשמה פעילות תחבורתית מסוכנת יחסית של כלי רכב ציבוריים, לצד ערים כמו תל אביב, חיפה וירושלים.

במבט ארצי, השנה עוד לא הסתיימה וכבר נהרגו 33 בני אדם בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים אוטובוסים - לעומת 23 הרוגים בכל שנת 2024. מדובר בעלייה של 43% בתוך פחות משנה, מה שהופך את 2025 לשנה הקטלנית ביותר בתחום זה מאז 2021.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: ‘’תחום התחבורה הציבורית הוא פספוס ענק של כל ממשלות ישראל - החמצה לאומית שהייתה יכולה לשנות את פני התחבורה מהקצה אל הקצה ובתוך כך גם להציל חיים. נהגים רבים עובדים שעות ארוכות מעבר למותר בחוק, כשהם עייפים ושחוקים, וזה עלול להוביל לאסונות. המדינה חייבת להוביל רפורמה מקיפה בתחום, לחייב התקנת טכוגרף דיגיטלי בכל אוטובוס ולפקח הדוק יותר על שעות העבודה וההכשרה.”
לפי הנתונים, 83.6% מהנסיעות בתחבורה הציבורית בישראל מתבצעות באוטובוסים, בעוד שרכבות מהוות 7.6% מהנסיעות בלבד.
בעשור האחרון גדלו תקציבי הסובסידיה לתחבורה הציבורית פי ארבעה, אך למרות ההשקעה - מספר הנוסעים גדל באופן שולי בלבד.
בעמותת אור ירוק מדגישים כי בערים מתפתחות כמו באר שבע - שבה התחבורה הציבורית היא כלי תחבורה מרכזי עבור אלפי תושבים מדי יום - יש צורך מיידי בהגברת הפיקוח, שיפור תשתיות, והדרכה בטיחותית לנהגים.