stdClass Object
(
[id] => 22390
[title] => סכנה בכבישי הנגב: עשרות משאיות נעו עם צמיגים קרועים וללא בלמים (תיעוד)
[subtitle] => יחידת הרכב הכבד של אגף התנועה איתרה ליקויים מסכני חיים במהלך אכיפה נרחבת בערבה
[description] =>
פעילות אכיפה נרחבת של יחידת הרכב הכבד באגף התנועה – היחידה היחידה מסוגה בישראל – חשפה את המציאות המסוכנת בכבישי הנגב והערבה: משאיות עם צמיגים קרועים, בלמים פגומים, דליפות אוויר ומטענים לא מאובטחים שמסכנים נהגים ונוסעים מדי יום.
במהלך הפעילות ביצעו השוטרים בדיקות תקינות ושקילה לכלי רכב כבדים, כולל אוטובוסים ומשאיות. בין הליקויים החמורים שהתגלו היו חופש בתפוח הגה, תזוזה לא רצויה בהגה העלולה לגרום לאובדן שליטה, צמיגים קרועים, צינור בלימה קרוע, שחיקת רפידות, דליפת אוויר במערכת הבלימה, מטענים לא רתומים וחריגות משקל משמעותיות. באחד המקרים נמצא נהג משאית בן 25 מהפזורה הבדואית שנהג ברצף במשך 8.5 שעות בניגוד לחוק, ובמקרה נוסף נמצאה משאית חול עם חריגת משקל של כמעט 20%.
במהלך המבצע נרשמו מאות דו"חות תנועה – בהם 57 דו"חות על ליקויי תקינות, 32 על עבירות מטען, 4 על חריגות משקל, 5 על שימוש לא חוקי בטכוגרף, 4 על התקני ריסון, 12 על רישיונות והיתרים, 5 על סרנים, 7 על טלפון נייד בזמן נהיגה, 2 בגין נהיגה בחוסר זהירות, 1 על סטייה מנתיב ו־1 על חריגה בשעות נהיגה. בנוסף ניתנו 41 איסורי שימוש לרישוי, והושבתו שתי משאיות מסוכנות למשך 30 יום כל אחת. מפקד יחידת הרכב הכבד, פקד מיכאל בוהדנה, הדגיש: “נהיגה במשאיות לא תקינות או בעומס יתר מסכנת חיים. האכיפה הנחושה נועדה להציל חיים ולוודא שכלי רכב מסוכנים יורדו מהכביש עד לתיקונם.” במשטרה מזכירים כי האכיפה בכבישי הנגב והערבה תימשך, במטרה ברורה – צמצום תאונות הדרכים הקטלניות באזור.
[column_id] => 0
[addedby] => 1
[created] => 2025-08-04 11:35:33
[modified] => 2025-08-04 11:35:33
[modifiedby] => 1
[draft] =>
[text] => סכנה בכבישי הנגב: עשרות משאיות נעו עם צמיגים קרועים וללא בלמים (תיעוד)...יחידת הרכב הכבד של אגף התנועה איתרה ליקויים מסכני חיים במהלך אכיפה נרחבת בערבה...פעילות אכיפה נרחבת של יחידת הרכב הכבד באגף התנועה – היחידה היחידה מסוגה בישראל – חשפה את המציאות המסוכנת בכבישי הנגב והערבה: משאיות עם צמיגים קרועים, בלמים פגומים, דליפות אוויר ומטענים לא מאובטחים שמסכנים נהגים ונוסעים מדי יום.במהלך הפעילות ביצעו השוטרים בדיקות תקינות ושקילה לכלי רכב כבדים, כולל אוטובוסים ומשאיות. בין הליקויים החמורים שהתגלו היו חופש בתפוח הגה, תזוזה לא רצויה בהגה העלולה לגרום לאובדן שליטה, צמיגים קרועים, צינור בלימה קרוע, שחיקת רפידות, דליפת אוויר במערכת הבלימה, מטענים לא רתומים וחריגות משקל משמעותיות. באחד המקרים נמצא נהג משאית בן 25 מהפזורה הבדואית שנהג ברצף במשך 8.5 שעות בניגוד לחוק, ובמקרה נוסף נמצאה משאית חול עם חריגת משקל של כמעט 20%.במהלך המבצע נרשמו מאות דו'חות תנועה – בהם 57 דו'חות על ליקויי תקינות, 32 על עבירות מטען, 4 על חריגות משקל, 5 על שימוש לא חוקי בטכוגרף, 4 על התקני ריסון, 12 על רישיונות והיתרים, 5 על סרנים, 7 על טלפון נייד בזמן נהיגה, 2 בגין נהיגה בחוסר זהירות, 1 על סטייה מנתיב ו־1 על חריגה בשעות נהיגה. בנוסף ניתנו 41 איסורי שימוש לרישוי, והושבתו שתי משאיות מסוכנות למשך 30 יום כל אחת.מפקד יחידת הרכב הכבד, פקד מיכאל בוהדנה, הדגיש: “נהיגה במשאיות לא תקינות או בעומס יתר מסכנת חיים. האכיפה הנחושה נועדה להציל חיים ולוודא שכלי רכב מסוכנים יורדו מהכביש עד לתיקונם.” במשטרה מזכירים כי האכיפה בכבישי הנגב והערבה תימשך, במטרה ברורה – צמצום תאונות הדרכים הקטלניות באזור.
[status] => active
[status_ru] => active
[tags] => כבישי הנגב, ערבה, משאיות מסוכנות, יחידת הרכב הכבד, אגף התנועה, צמיגים קרועים, בלמים פגומים, חריגת משקל, תאונות דרכים, אכיפה בדרום, השבתת משאיות, בטיחות בדרכים, משטרת ישראל, ליקויי תקינות
[img_small] =>
[img_big] =>
[video] =>
[video_link] =>
[podcast_spotify] =>
[podcast_apple] =>
[audio] =>
[generilist_id] => 85
[category_id] => 1
[subcategory_id] => 70
[alias] => news-1754296533
[is_approve] => 1
[keywords] => כבישי הנגב, ערבה, משאיות מסוכנות, יחידת הרכב הכבד, אגף התנועה, צמיגים קרועים, בלמים פגומים, חריגת משקל, תאונות דרכים, אכיפה בדרום, השבתת משאיות, בטיחות בדרכים, משטרת ישראל, ליקויי תקינות
[position_homeslider] => 00
[position_homeslider_ru] => 00
[position_catslider] => 00
[position_catslider_ru] => 00
[hor_image] => crop_1754296473_a01977ba518af6ec26a6.webp
[square_image] =>
[alternative_text] => צילומים: משטרת ישראל
[alt] =>
[article_type] => 1
[meta_desc] => מבצע אכיפה בכבישי הנגב והערבה חשף עשרות משאיות מסוכנות עם צמיגים קרועים, בלמים פגומים וחריגות משקל. יחידת הרכב הכבד של המשטרה הורידה כלי רכב מהכביש ורשמה מאות דו"חות במאבק להצלת חיים.
[pixeln] =>
[share_count] =>
[commentsbox_count] =>
[total_count] =>
[img_resize] => 1
[category] => news
[hebr_cat] => חדשות
[subcat] => חדשות מקומיות
[subcat_alias] => news-1473608376
[user_name] => דני בלר
[profile_image] => bb521a01f2a9ff0d799bcbc0b17a9ed8_thumb.jpg
[user_alias] => דני_1468925035
[first_name] => דני
[last_name] => בלר
[user_description] => עורך ראשי, חדשות באר שבע והנגב
דני בלר הוא עיתונאי ועורך בעל ניסיון של יותר מארבעה עשורים, העומד בראש אתר חדשות באר שבע והנגב.
את דרכו החל בתחילת שנות ה־80 במקומון “כל־בי” מרשת “זמן הנגב”, שם שימש ככתב וכסגן עורך והיה לדמות מרכזית בעיתונות המקומית בדרום.
במהלך השנים כתב וערך במגוון פלטפורמות בישראל, ושיתף פעולה עם כלי תקשורת ורשתות זרות. בלר נמנה עם כותבי “שיחה מקומית”, והמשיך לבסס קו סיקור עצמאי, ביקורתי ומעמיק סביב סוגיות מוניציפליות, חברתיות וקהילתיות בבאר שבע ובנגב.
יליד בואנוס איירס, ארגנטינה, שעלָה לישראל,
בלר רואה בעיתונות כלי שליחות ציבורית: חשיפת עובדות, מתן במה לקולות מהפריפריה, ושמירה עקבית על אמינות, דיוק ומקצועיות.
תחומי סיקור בולטים:
מוניציפלי וניהול מקומי; חברה ורווחה; קהילה ותרבות בנגב; פיתוח אזורי וכלכלה מקומית; תחקירים ונושאי זכויות תושב.
עצמאות מערכתית | בדיקת עובדות קפדנית | אחריות ציבורית | כתיבה בהירה ומדויקת | מחויבות לקוראים בדרום.טל׳: 052-2394026
)