בשעה טובה: הקראווילות למפוני קיבוץ כיסופים הגיעו לעומר

מועצת עומר נערכת לקליטתם של 85 משפחות מכיסופים. הצפי לאכלוס הוא בסוף חודש יוני
send whatsapp messsage send FB messsage
צילומים: נסים ניר, דובר מועצת עומר

אירוע מרגש הבוקר, שני, בעומר: הקראווילות הראשונות עבור מפוני קיבוץ כיסופים הגיעו לשטח בו ימוקמו. מדובר בצעד ראשון לקראת איכלוסן במהרה. כזכור, זמן קצר לאחר טבח ה-7.10, פנה ראש מועצת עומר אז, פיני בדש, למנהלת תקומה ביוזמה לקלוט את קהילת כיסופים. בינואר השנה  אמר פיני בדש כי  פיני בדש: ''קבלתם של חברות וחברי הקהילה לעומר היא צו השעה והיא המעשה הציוני החשוב ביותר שאנו יכולים לעשות''.
 


ראש מועצת עומר, ארז בדש: אני גאה לראות את הקרווילות מגיעות לעומר ולסייע לתושבי כיסופים לזכות באיכות חיים, בשקט וברגיעה בתקופה הקרובה בעומר. זו הזדמנות להודות לפיני על היוזמה והפיכתה למציאות בה המשפט כל ישראל ערבים זה לזה מקבל משנה תוקף



בדש הציע לדחות את  תחילת שווקם של מגרשים בשכונה החדשה על מנת שניתן יהיה לאכלס בהם את התושבים שפונו. במנהלת תקומה בירכו אז על היוזמה והחלו לעבוד במרץ ובשיתוף פעולה עם המועצה כדי למפות את הצרכים של התושבים המפונים שיגיעו לעומר. 

הבוקר ההחלטה החלה לקרום עור וגידים, עת הונחו הקראווילות החדשות. ראש מועצת עומר, ארז בדש: "יום לאחר המתקפה מאירן אשר נחלה כישלון חרוץ והצלחה כבירה למערכת הביטחון בהגנה על שמי המדינה, אני גאה לראות את הקרווילות מגיעות לעומר ולסייע לתושבי כיסופים לזכות באיכות חיים, בשקט וברגיעה בתקופה הקרובה בעומר. זו הזדמנות להודות לפיני על היוזמה והפיכתה למציאות בה המשפט כל ישראל ערבים זה לזה מקבל משנה תוקף".

התוכנית למעבר מפוני קיבוץ כיסופים לעומר הוצג  בישיבת המועצה ביום 14.12.23. חברי המועצה שנכחו  בישיבה ברכו על המהלך וביקשו שהשכונה תוקם ברמה גבוהה ואיכותית. 

 

ארז בדש באתר, נוכח אישית  בעת הגעת הקראווילות



ההחלטה של מרבית מתושבי קיבוץ כיסופים התקבלה לאחר סיור בעומר עם פיני בדש ראש המועצה. הוצגו בפניהם  מערך החינוך, התרבות, הרווחה והשירותים לקהילה.

מועצת עומר ואנשי מנהלת תקומה פועלים במרץ על מנת שהתשתיות והסביבה יהיו מוכנות בזמן.  היישוב עומר יקלוט אליו את קהילת כיסופים לתוך מוסדות הציבור, חוגים, רפואה וכלל השירותים המסופקים על ידי מועצת עומר, וזאת על מנת לספק לקהילת הקיבוץ תחושת נוחות וקהילתיות מיטבית ככל האפשר.

מנהלת תקומה, מצידה, תממן את תשלומי השכירות, ביטוחים, ארנונה, שירותי תקשורת, גז ואף תוספות שונות שתחולנה על המועצה, בהתאם לצרכי הקיבוץ הייחודיים ותספק מענק הצטיידות לכל משק בית שישולם במרוכז.

פיני בדש: ״אני מברך את קהילת קיבוץ כיסופים על החלטתם לעבור לעומר כמעבר זמני. קבלתם של חברות וחברי הקהילה לעומר היא צו השעה והיא המעשה הציוני החשוב ביותר שאנו יכולים לעשות. המהלך יסייע לנו  לשמור על הנגב כמקום שוקק ואטרקטיבי. אנו בעומר נדאג לספק לקהילת הקיבוץ את המענים לכל צרכיהם ונעמוד לצדם בשיקום חייהם. בהכרותי את תושבי עומר אין לי ספק שרובם ירתמו בשמחה לקלוט ולאמץ את המשפחות. תודה למשה אדרי ולמנהלת תקומה על שיתוף הפעולה''.

 

מעד ממשי במימוש ההחלטה: הקראווילות מגיעות לעומר, ראש המועצה באתר

כזכור, ב-7 באוקטובר 2023, כחלק ממתקפת הפתע של חמאס על יישובי עוטף עזה, חדרו עשרות מחבלים פלסטינים מהזרוע הצבאית של חמאס לקיבוץ, וערכו בו טבח. לפחות 12 מחברי הקיבוץ ו-6 עובדים זרים מתאילנד נרצחו, וחבר קיבוץ אחד נחטף לרצועת עזה.

מלבד הטבח בקיבוץ, התחולל קרב בין עשרות רבות של מחבלים לחיילי גדוד 51 של חטיבת גולני במוצב כיסופים הסמוך לקיבוץ. חלק מחיילי הגדוד נלחמו קרב מקביל בתוך הקיבוץ. לאחר מכן, פונו תושבי הקיבוץ.

לאורך החודשים האחרונים נערכו סיורים, מפגשים ואירועי תרבות בעומר בו השתתפו תושבי כיסופים, נערך מפגש היכרות של ילדי הקיבוץ עם בית הספר היסודי "עומרים", הספרייה, הספורטק, ובמתחם גני הילדים "סיגלון". המועצה נערכת לקליטתם של 85 משפחות מכיסופים הצפי לאכלוס הוא בסוף חודש יוני.