הזוועה בנגב: זק''א איתר למעלה מ-100 גופות נרצחים בקיבוץ בארי, 100 גופות אותרו בקיבוץ ניר עוז

הטבח הנורא: על פי מידע ראשוני, בקיבוץ בארי נמצאו 100 גופות נרצחים והחשש הוא כי בקיבוצים באיזור נרצחים רבים נוספים. הערכה: כ-1,000 נרצחו במתקפת הטרור על הנגב
send whatsapp messsage send FB messsage
פינוי גופות מאחת הזירות (צילום: זק''א)

הבשורה הנוראית: צוותי זק''א חילצו 100 גופות מקיבוץ בארי ועל פי החשד, במקום נרצחים נוספים. מאחר והלחימה נמשכת במקום, טרם חולצו מהמקום כל גופות הנרצחים. בישראל מעריכים כי מספר הנרצחים במתקפת הטרור של החמאס עולה על 1,000. למעלה מ-2,600 איש נפצעו, בהם מאות פצועים קשה וקשה מאוד. גורמים מוסמכים התחילו היום ליצור קשר עם משפחות החטופים,  ההליך נעשה כאשר המידע בדוק ומאומת, אולם הכוונה היא לבדוק את כלל המקרים. היום גם הועברה החלטה, על פיה ייעשה שימוש במאגר הביומטרי לצורך זיהוי החללים. 
 


‘’הקיבוץ הפורח ואוהב האדם הפך בכמה שעות לשדה קטל בידי מרצחים בני עוולה''
 



ממחר יתחילו להיערך מאות מהלוויות הנרצחים. בחלק מהמקרים מדובר במשפחות שלמות שנרצחו, בילדים, מבוגרים, נשים וגברים, אנשי כוחות הביטחון, עשרות תושבים מהמגזר הבדואי בנגב, עובדים זרים. אנשי זק''א סיפרו, כי מדובר בזירות קשות מאוד. 

קיבוץ ניר עוז הינו עוד זירה בה מרצחי חמאס טבחו בילדים, זקנים ונשים וחטפו כ-50 מחברי הקיבוץ, בהם ילדים קטנים. מתוך כ-400 חברי הקיבוץ, כ-100 מתוכם נרצחו או נחטפו, נמסר היום על ידי אחד נציגי הקיבוץ.

‘’הקיבוץ הפורח ואוהב האדם הפך בכמה שעות לשדה קטל בידי מרצחים בני עוולה'', נאמר. 150 ניצולי הטבח נמצאים במלון באילת, משוועים למידע על יקיריהם השבויים וזקוקים לסיוע ושיקום חייהם שהשתנו לבלי הכר.

משעות הבוקר: זק''א טיפלו במאות מקרים של כבוד המת

משעות הבוקר מתנדבי זק"א דרום פועלים בהצלת חיים ומתן כבוד המת בזירות הקשות בהם ישנם הרוגים. מיד בצאת השבת הצטרפו לפעילות מתנדבים ממחוז ירושלים והמרכז עם משאיות ציוד ואמבולנסים נוספים.

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק"א אמר: "מתנדבי זק"א בשטח עושים עבודת הקודש הקשה מכל תוך כדי נפילות טילים. כרגע המתנדבים פועלים בזירות שהמשטרה מאפשרת לנו לפעול. ככל שהזמן עובר הזוועות ומראות הקשים מתגברים, המתנדבים מתארים טבח אכזרי ביישובי העוטף אנשים נשים וטף אזרחים ואנשי כוחות הביטחון אשר נרצחו בדם קר ובאכזריות. אנו ממשיכים לפעול בשטח בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף וכל כוחות ההצלה והביטחון"

דובי ויסנשטרן מנכ"ל זק"א שפועל יחד עם המתנדבים בשטח: "מראות קשים שלא ראינו בזק״א, הצוותים שלנו פרוסים בכל הדרום ועוסקים בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים הרבים בכל זירה. עוברים מזירה לזירה עם משאיות ואמבולנסים ואוספים עשרות שלצערי אינם בין החיים, גם וותיקי מתנדבי זק"א אשר פועלים בזירות מתקשים לעכל את המראות ואת גודל האסון".