נהגי הדרום שיאנים בחציה באור אדום. למה זה קורה?

נתון לא מחמיא על הנהגים בדרום הארץ: חוצים ברמזור אדום, מסכנים את עצמם, נהגים אחרים ואת הולכי הרגל. בבאר שבע ישנם כבישים בהם התאונות הן על בסיס יומיומי
send whatsapp messsage send FB messsage
תאונה בשדרות טוביהו, באפריל השנה (צילום: תיעוד מבצעי כיבוי והצלה / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות"  במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום  עולה כי 82% מתושביהדרום ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה. בנוסף 18% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

מהסקר באזור הדרום עולה כי 82% מתושבי אזור הדרום ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 18% מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר.

81% מתושבי אזור הדרום מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף. 23% מתושבי אזור הדרום מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום.

עוד לפני פרסום המחקר של אור ירוק, כתבנו בברנז'ה חדשות באר שבע והנגב, כי נהגים בצירים מרכזיים באר שבע, כמו טוביהו, רגר, רחוב השלום - נוסעים במהירות מופרזת רק כדי ''לגנוב רמזורים''. עדות לכך, ריבוי התאונות בשדרות טוביהו למשל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה של ממש. נהגים פשוט מצפצפים על החוק, לא מפחדים מהמשטרה ונכנסים לצומת באור אדום. תאונות מהסוג הזה הן תאונות קטלניות במיוחד כאשר החלק הקדמי של הרכב פוגע בעוצמה בצדו של הרכב השני, החלק שכמעט ואיננו מוגן. את התופעה הזאת ניתן לצמצם באופן משמעותי באמצעות מצלמות שיוצבו בצמתים האדומים וירתיעו נהגים מלהיכנס לצומת באור אדום. המצלמות צריכות להיות בולטות ומשולטות כדי לייצר הרתעה בקרב הנהגים שידעו שאם הם יסכנו את החיים של כולנו הם יתפסו וישלמו מחיר יקר".

על פי הלמ"ס, 2,535 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2020 לאחר שלא צייתו לרמזור אדום. 20 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד. 214 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים  קשות לאחר שלא צייתו לרמזור ו-2,301 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים לאחר שלא צייתנו לרמזור אדום.

המחקר בוצע בתחילת חודש אפריל 2022 כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 507  משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.




​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

כתבות נוספות למקרה שפספסת...