בית המשפט בב''ש הקל עם קטין שירה על בני משפחה, הפרקליטות ערערה

הקטין, מהפזורה, שרף רכב וירה בטווח קצר בבני משפחה מפלג יריב. השופט אבו טהה שלח אותו למעצר בפיקוח אלקטרוני, הפרקליטות ערערה לעליון - ומעצר הקטין הוארך
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום הדמיה: Photo by Ron Lach from Pexels

בית המשפט בבאר שבע הקל עם קטין מהפזורה שירה על בני משפחה, פצע אחד מהם קשה ושרף רכב, ושלח אותו למעצר אלקטרוני. האיזוק האלקטרוני הינו אמצעי למעקב אחרי עצירים או אסירים, כדי לוודא כי עומדים במגבלות התנועה שהוטלו עליהם. בין היתר, האיזוק האלקטרוני משמש על מנת לוודא כי  חשודים עומדים בתנאים של מעצר בית. בית המשפט בבאר שבע התחשב בעובדה שהחשוד קטין.

בית המשפט העליון קיבל את ערר הפרקליטות והורה על מעצרו עד תום ההליכים של קטין בן כ-17.5 מהפזורה הבדואית, אשר ירה מטווח קצר בשישה אנשים ופצע אחד מהם.  

כב' השופט עמית ציין בהחלטתו, כי "הכלל הוא "אם יורים – לא משתחררים"...הקטינות היא אכן טעם מיוחד, אך לא אחת נאמר כי קטינות אין משמעה חסינות, לא מפני מאסר מאחורי סורג ובריח ולא מפני מעצר מאחורי סורג ובריח".

מדובר בנאשם, אשר על רקע סכסוך בין פלגים שונים במשפחתו, שרף רכב וירה מטווח קצר בשישה אנשים, כשהוא מאיים עליהם, ופצע באופן קשה אחד מהם.

פרקליטות מחוז דרום ייחסה לנאשם בכתב האישום ביצוע עבירות של הצתה, חבלה בכוונה מחמירה,  איומים,  עבירות בנשק ועוד וביקשה מבית המשפט המחוזי להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בית המשפט המחוזי בב"ש (כב' השופט אבו טהה) התחשב בהיותו של הנאשם קטין והורה על מעצרו בפיקוח אלקטרוני. המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערר לבית המשפט העליון, אשר כאמור התקבל.

כב' השופט עמית תיאר בהחלטתו כי המעשים המיוחסים לנאשם בכתב האישום הינם "סלסלה מלאה מכל טוב פרי חוק העונשין" והם מעידים על נגישות לכלי נשק.

"המחוקק הנחה את בית המשפט כי הכלל הוא "אם יורים – לא משתחררים". זה הכלל, ועל מנת לחרוג מהכלל, ובכדי שניתן יהיה להסתפק במעצר במעצר בפיקוח אלקטרוני, יש להצביע על "טעמים מיוחדים שיירשמו, כי בשל נסיבות ביצוע העבירה או נסיבותיו המיוחדות של הנאשם, ובכלל זה היותו של הנאשם קטין"", קבע בית המשפט העליון. "הקטינות היא אכן טעם מיוחד, אך לא אחת נאמר כי קטינות אין משמעה חסינות, לא מפני מאסר מאחורי סורג ובריח ולא מפני מעצר מאחורי סורג ובריח".

בית המשפט העליון התייחס גם לנושא הסולחה בין הצדדים וציין, כי ככלל,  הסולחה אינה חזות הכול,  לא בשלב הענישה ולא בשלב המעצר. "כוחה של הסולחה הוא בין שתי המשפחות אך  "המסוכנות העולה מהמעשים נושא כתב האישום אינה נקודתית ומוגבלת כלפי המתלונן בלבד, אלא כזו שעלולה להיות מופנית כלפי הציבור בכללותו", צוין בהחלטה. בבית המשפט העליון יצג את המדינה בערר עו"ד עודד ציון מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.  



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3BMuCfS

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬