פערי הקורונה בנגב: 1% בדיקות חיוביות בעומר, 37% בקסר א-סיר

להבים ועומר הן מהמובילות באחוזי ההתחסנות ואילו בבאר שבע, רק 51% קיבלו את החיסון השלישי. היישוב האדום ביותר בארץ: קסר א-סיר, בו 37% מהבדיקות חיוביות
send whatsapp messsage send FB messsage
הפערים באחוז הבדיקות החיוביות (צילומים: EMAN, BASWIM / CC BY SA 3.0)

פערים בבריאות, בדיוק כמו אלה במעמד הסוציו-אקונומי: עומר ולהבים - בין היישובים המובילים בישראל באחוז המתחסנים במנה השלישית של חיסון הקורונה - ה''בוסטר''. על פי נתוני משרד הבריאות, בעומר 73.38% מהתושבים מחוסנים בבוסטר. בלהבים, 69.01%. לעומתם, בבאר שבע רק 51.14% ואילו ברהט, העיר השניה בגודלה בנגב, רק 13.2% קיבלו את מנת החיסון השלישית.

היישוב האדום ביותר בארץ, נכון להיום, הוא קסר א-סיר, בו אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 37% ומספר המחוסנים בחיסון השלישי עומד על 4.88% בלבד. 

בימים האחרונים חלה עלייה במקדם ההדבקה, שעומד על 1.02. מקדם הדבקה קטן מ-1, פירושו בלימת המגפה. מקדם הדבקה גדול מ-1, מראה על כך שהמגפה חוזרת להתפשט. הנתונים האלה, המתעדכנים מדי יום, יש חשש במשרד הבריאות מעליה בתחלואת הקורונה, עם בוא החורף ושהייה יותר ממשוכת בחללים סגורים. כמו כן, קיים חשש מפני תחלואה כפולה של לא מחוסנים: שפעת וקורונה ביחד.

באר שבע מסווגת כיישוב ירוק על פי מתווה הרמזור של משרד הבריאות והציון שלה יציב  בימים האחרונים. בבאר שבע יש נכון להיום, ראשון, 143 חולי קורונה מאומתים. 742 איש נתונים בבידוד ביתי, אחרי שבאו במגע עם חולה מאומת. בשיא התחלואה מספר המאומתים ומספר המבודדים בבאר שבע חצה את קו ה-2,000 איש. 

היישוב עם הציון הגבוה ביותר מבחינת תחולאת קורונה הוא הכפר קסר א-סר, שבו 37% מבדיקות הקורונה חיוביות. הכפר ממוקם בתוך ריכוז השבט הבדואי הוואשלה, כ-2.5 ק"מ מערבית לדימונה.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com