''בלי המשותפת, אין לגנץ אפשרות להקים ממשלה''

ח''כ איימן עודה, מהרשימה המשותפת, אמר בשבתרבות בב''ש, כי הרשימה תקבל את כמות המנדטים הגדולה אי פעם וכי הוא עשוי לקבל את תפקיד שר התרבות
send whatsapp messsage send FB messsage

''אני ילא יודע אם גנץ והליכוד יצליחו להרכיב ממשלת אחדות לאומית. אני יודע שבלעדי הרשימה המושתפת אין לגנץ אפשרות להרכיב ממשלה'', אמר חככ איימן עודה בשבתרבות, שנערך הבוקר במשכן אמנויות הבמה בבאר שבע. עודה, העומד בראש הרשימה השלישית בגודלה בכנסת (13 מנדטים), אמר כי הוא צופה שבכנסת הקרובה המשותפת תקבל מספר מנדטים גדול. על פי שקלול הסקרים של כלי התקשורת הגדולים, המפלגה צפויה להגדיל את כוחה במנדט אחד, אך במשותפת מדברים על כ-15 או 16 מנדטים.

''אנחנו נקבל את מספר המנדטים הכי גבוה מאז 1948. אחוז ההצבעה בקרב הציבור הערבי יעלה  ויתקרב לזה של שנות ה-90. הציבור שלנו חש שהפך להיות מיעוט נרדף''.  עם זאת, עודה הבהיר כי המפלגה לא בכיסו של אף אחד: ''אנחנו רוצים למנוע את המשך כהונתו של נתניהו, אך אני עוד לא שמעתי מה המצע של כחול-לבן: אם ידברו על דו-קיום, נתמוך. אם השיח יהיה על סיפוח - לא נתמוך''.

וידאו: ח''כ איימן עודה בשבתרבות (צילום: עיריית ב''ש)
​​​​​​​


לפי מפת הגושים, המשתקפת משקלול הסקרים, אין לאף אחת משתי המפלגות הגדולות אפשרות להקים ממשלה לא תמיכה של ישראל ביתנו, שהצהירה שלא תשב עם מפלגות לא ציוניות או לחילופין, המשותפת, שליברמן אינו מוכן לשבת איתה באותה ממשלה. הרשימה המשותפת, אם תתמוך מהבחוץ באחת הרשימות, תמנע את קיומו של סיבוב רביעי, הנראה לא בלתי אפשרי. עודה אמר כי לא יישב בממשלה, אך אם יוצע לו תפקיד של שר, יקבש את משרד התרבות. ''קראתי צ'כוב ואני בטוח שאהיה שר תרבות טוב יותר ממירי רגב''.