מועצת עומר מובילה את מהפכת החינוך היסודי

בבית הספר היסודי "עומרים" התקיים יום עיון ולמידה ארצי בנושא "מהלך א' תחילה - ב' המשך" בהשתתפות: דורית לחיאני- ממונה ארצית על החטיבות הצעירות והמינהל הבית ספרי באגף לחינוך יסודי. גרגורי פוזיאנסקי- מנהל אגף החינוך, עומר אפרת בשירי – מנהלת בית הספר, סיגל קליין - מובילת חממת א-ב, מרים פרי - מדריכה ארצית באגף לחינוך יסודי, פנינה אל-על ברנע- רפרנטית למידה משמעותית, מחוז דרום והרפרנטיות ללמידה משמעותית בכל מחוזות משרד החינוך כולל בחינוך החרדי.
מטרת הפגישה הייתה לערוך מפגש למידה על מהלך א' תחילה - ב' המשך בבית ספר "עומרים". בית ספר "עומרים" מוביל את מהלך א' תחילה - ב' המשך. בשנתיים האחרונות הוקמה בבית ספר "עומרים" חממת למידה שבה ילדי כיתות א'-ב' לומדים בכיתות שהמרחב הפיזי עוצב בהלימה לצרכים הפדגוגיים, החברתיים והרגשיים של הילדים ונבנתה תכנית פדגוגית ההולמת את צרכי התלמידים ומכשירה אותם למיומנויות המאה ה-21. למהלך א' תחילה היו שותפים הצוות החינוכי, המועצה והפיקוח. בשנתיים האחרונות מגיעים צוותים מבתי ספר ממחוז דרום ללמוד על מהלך א' תחילה ב' המשך. השבוע בית הספר "עומרים" זכה להפיץ את הבשורה למחוזות נוספים בארץ.
כדי שילד יוכל להשתלב בצורה טובה במסגרת בית הספר הוא צריך להיות בעל יכולות בכמה היבטים התפתחותיים: בשלות מוטורית - לדוגמא: יכולת להתארגן במרחב ויכולת להפעיל מוטוריקה עדינה ולהשתמש בכלי כתיבה. בשלות קוגניטיבית - לדוגמא: יכולת להקשיב ולהתרכז לפרקי זמן ארוכים יותר, יכולת הסקת מסקנות והבנת סיבה ותוצאה. בשלות חברתית - לדוגמא: יכולת להבין את היחסים החברתיים ולהתנהג בהתאם, לקבל סמכות ולשמור על גבולות. בשלות רגשית - לדוגמא: תחושת מסוגלות ודימוי עצמי חיובי, יכולת להתמודד עם תסכולים ודחיית סיפוקים.
''בית הספר "עומרים" שוקד על הפעלת שיטות הוראה המותאמות למאפייני הגיל הצעיר כגון: למידה תוך התנסות פעילה וקיום יחסי גומלין עם חברים, שימוש במשחק, תנועה ובמגוון אמצעים אמנותיים בתהליכי הלמידה, סדר יום גמיש, צמצום דמויות חינוכיות והדגשת תפקיד המחנכת, למידה בדרך של נושאים רב-תחומיים וכד'. כל אלה - דרכי למידה וסדירויות אשר מוכרות לילדים מן הגן'', אומרים במועצת עומר.