הפריימריז בב''ש: אוחנה איחל לסער הפסד, סער פסל את נתניהו

תומכי הליכוד בבאר שבע והנגב הלכו לבחור את ראש התנועה - נתניהו או סער. גדעון סער ושר המשפטים, אוחנה, באו לבאר שבע- ולא חסכו ביקורת איש מרעהו
send whatsapp messsage send FB messsage
סער ואוחנה בבאר שבע (צילומים: משה פריאל)

מאת:משה פריאל ,כתבנו הפוליטי

מתפקדי הליכוד יצאו הבוקר, חמישי, לממש את זכותם הדמוקרטית ולהכריע מי יעמוד בראש התנועה: ראש הממשלה בנימין נתניהו או ח"כ גדעון סער, מקום 6 בליכוד. הבוקר בשעה 08:00, נפתחו הקלפיות שיעמדו לרשות  116 אלף בעלי זכות הבחירה עד השעה 23:00. על פי הערכות, תוצאות האמת יתפרסמו רק לקראת השעה 5:00 בבוקר, מחר, שישי.

רבות דובר שמזג אוויר סוער ישפיע על אחוז ההצבעה בשל קושי של מצביעים לצאת מהבית החם והנוח. הערכה היא שאחוז  מצביעי ח"כ גדעון סער יהיה גדול יותר בשל היותם מאורגנים בלוגיסטיקה של הסעות כמו עובדי התעשיית האווירית שיש לשער שיצביעו לסער בשל הברית שכרת עם ח"כ חיים כץ .יו"ר מרכז הליכוד.

וידאו: אווירת הפריימריז בב''ש (צילום: משה פריאל)


עד השעה 18:00 אחוז המצביעים עמד על 28%. באר שבע זכתה היום יחסית לשאר המקומות בארץ למזג אוויר נוח.אולם זרימת   המצביעים הייתה די דלילה . שר המשפטים אמיר אוחנה, תושב באר שבע לשעבר, הצביע בתל אביב ואמר לתקשורת:  "אני רוצה לאחל לגדעון סער שיפסיד. אני מצביע לנתניהו כי אני חושב שהוא האדם הנכון להוביל את ישראל בתקופה מאתגרת זאת אני קורא לכל מי ששומע ממתפקדי הליכוד להגיע ולהצביע כדי שהניצחון של נתניהו יהיה חד משמעי כזה שיאפשר גם ניצחון בבחירות הכלליות".

מאוחר יותר השר אוחנה ביקר בקלפי הליכוד בבאר שבע , פגש את חבריו משכבר הימים יו"ר הסניף שמעון בוקר, אנדריי אוזן,  עו"ד רפי בוקר ונוספים חיזק ודירבן פעילים. כמעט במקביל הגיע לקלפי ח"כ גדעון סער עודד את פעיליו וחיזק אותם. כשנשאל על ידי מתפקדי ליכוד התומכים בנתניהו למה הוא בכלל עשה צעד זה השיב כפי שטען בתקופה האחרונה: "נתניהו חסום ואינו יכול להרכיב קואליציה  במצב הנוכחי בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו ואם הוא יתמודד בראשות הליכוד יגדל גוש הימין וכך יוכל להרכיב ממשלת 61 גם ללא תמיכת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן''.

לקראת השעה 15:30 בקשתי מגבי שאטו פעיל מרכזי לתת תמונת מצב: "ישנה התעוררות גדולה וגדעון סער יהיה ההפתעה הגדולה ויזכה מעל 40 אחוז".

שמעון בוקר ממחנה נתניהו: "עד עכשייו הצביעו כ-20% וזה לא הכי טוב צריך ללכת להצביע אם אנחנו רוצים שבינימין נתניהו יהיה ראש הממשלה ואני מאמין שנעבור את ה60 אחוז הצבעה".