''שעת השפל'': ישראל הולכת שוב לבחירות - על רקע ביקורת ציבורית קשה

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, יוצא הערב בביקורת קשה בעקבות המשבר הפוליטי, שמוביל, ככל נראה הערב, למערכת בחירות מיותרת, יקרה וקרוב לוודאי - רצופת השמצות ואלימות
send whatsapp messsage send FB messsage
שי חג'ג' (בצד ימין) (צילום: פייסבוק)

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים מתבטא הערב בחריפות, בעקבות המשבר הפוליטי בישראל, שמוביל קרוב לוודאי לפיזור הכנסת ולמערכת בחירות מיותרת ויקרה"  ''התקופה הזאת – ויותר מהכל, השעות האלה – הן מהקשות ביותר שידעה הפוליטיקה בישראל. שעת שפל'', אומר הערב חג'ג'..

''גם בעבר היו לפוליטיקה שלנו תקופות קשות בשל מעשים של יחידים. אבל התקופה הזאת היא מן הקשות ביותר. פעם אחר פעם מעדיפים נבחרי הציבור את האינטרסים הצרים ואת השיקולים המפלגתיים על פני האינטרס הציבורי. אין טעם לחפש אשמים יותר ואשמים פחות. סקרי דעת הקהל שיוזמים כלי התקשורת כדי לבדוק מי יותר אשם ומי פחות, מיותרים בעיניי. כולם אשמים.
וליתר דיוק – כולנו אשמים''.

''אשמים נבחרי הציבור שלא השכילו להתעלות מעל השיקולים הקטנוניים. אשמים גם אנחנו, הבוחרים, שלא הבהרנו לאלה שנשאו ונתנו כי לא נסכים לחזור על מחזה האבסורד הזה – בחירות יקרות ומיותרות בכול חצי שנה''.

''יש נימוקים טובים לכול צד, שלא לחתום על הסכם לממשלת אחדות. ההוא הצהיר וההוא התחייב; המנהיג ההוא דרש רק תנאי אחד והמנהיג ההוא ביקש רק דבר אחר. הרבה נימוקים – אבל תוצאה אחת בלתי מתקבלת על הדעת והייתי אומר, בלתי מוסרית. בחירות נוספות, יקרות ומיותרות ובלי שום וודאות שהן יהיו האחרונות. כבר שנה המדינה משותקת, תקציבים חיוניים מוקפאים, מערכות חיוניות מתמוטטות. אין כסף לשיקום מערכת הבריאות, תקציבים חיוניים למערכת החינוך מתעכבים ורשויות מקומיות נקלעות לגירעונות אדירים כי תקציבי ממשלה לא עוברים''.

''ואם לא די באלה, השיח הציבורי הולך ומידרדר. הדיון הציבורי והתקשורתי הפך למלחמת בוץ ורפש. במקום נימוקים וטיעונים ענייניים מחליפים הצדדים חרפות וגידופים ועלבונות. ואת המחיר אנחנו כולנו משלמים''.