האוניברסיטה העניקה את ''אות בן גוריון'' לאישים בולטים מהנגב

"חזונו חי כאן בקמפוס, רוחו פועמת בקרבנו וממשיכי דרכו חיים ופועלים בתוכנו'', אמר נשיא האוני' במעמד הענקת האותות
send whatsapp messsage send FB messsage
אות בן גוריון לקובי אוז (צילום: דודו גרינשפן)

מאת :משה פריאל ,כתבנו הפוליטי

אתמול, רביעי, נערך באוניברסיטת בן גוריון בנגב לראשונה טקס הענקת אות בן גוריון, כהוקרה על תרומה ייחודית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב ובציון יום הזיכרון הממלכתי לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. ראוי לציין כי האוניברסיטה מציינת השנה 50 שנה להיווסדה.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את מקבלי האותות: "אני מאמין בכל ליבי שדוד בן גוריון, אילו ביקר כאן באוניברסיטה שנושאת את שמו, היה יוצא מאיתנו כשעל שפתיו חיוך נדיר, חזונו חי כאן בקמפוס. רוחו פועמת בקרבנו וממשיכי דרכו חיים ופועלים בתוכנו. אותם , את ממשיכי דרכו של בן גוריון, בחרנו להוקיר בשנת היובל של האוניברסיטה".

רקטור האוניברסיטה פרופ' חיים היימס: "חמישים שנה בחיי האוניברסיטה הן בהחלט רגע מתאים להכרת הטוב, להתבוננות על מה שהיה תוך ניסיון למפות את הכוונים לעתיד. אנו מסתכלים קדימה ל-50 השנים הבאות של האוניברסיטה במטרה למקם אותה בין האוניברסיטאות המחקר המובילות בעולם".

מקבלי אות בן גוריון לשנת תש"ף הם:
אביבה שגב ממקימי מכללת קיי וממיסדי הפקולטה למדעי הבריאות , על עשייה ציבורית מעוררת השראה במשך עשרות שנים.

פרופ' שמעון גליק למפעל חיים בתחום הרפואה שייסד ועמד בראש החטיבה לרפואה פנימית במרכז הרפואי סורוקה והיה ממייסדי הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ושימש כדיקן שלה.

פרופ' גליק מקבל את האות (צילום: דודו גרינשפן)

פרופ' דוד פיימן, פיזיקאי, חוקר פורץ דרך בתחום אנרגיית השמש.

פרופ'שאול לדני, מפעל חיים באקדמיה ובספורט שהיה שיאן עולמי בהליכה תחרותית ובכיר ההלכים בישראל בכל הזמנים.

הזמר קובי אוז, יוצר, כותב ומלחין,  על תרומתו לתרבות הישראלית שמבטא את פסיפס התרבויות בחברה הישראלית .

אות הבוגר לשנת תש"ף:

שירה זלצר, מייסדת שותפה של בית התוכנה הייחודי ופורץ הדרך "קמביום" בירוחם אשר שם לו כמטרה לייצור מקומות עבודה איכותיים בדרום בתחום הטכנולוגיה העילית.

סיגל רגב רוזנברג,  מנכלי"ת קופת חולים מאוחדת וכיהנה בתפקידים בכירים במערכת הבריאות.

רו"ח איאד אחמד, כלכלן ורואה חשבון המקדיש את חייו לפעילות חברתית ולחיזוק  המרקם החברתי בישראל.

משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל בישראל. אות מפעל חיים על ששימש בתפקידים רבי השפעה ופעל רבות לקידום מצוינות אקדמית, לפיתוח המחקר וההוראה ולהנגשת ההשכלה הגבוהה לכל.

פרופ' שאול לדני מקבל את האות (צילום: דודו גרינשפן)​​​​​​​

אורלי בן חמו להב, העומדת בראש מערך הייצור במפעל אינטל קרית גת וממונה על אלפי עובדים רבים מהם תושבי הדרום. פועלת רבות ביצירת שיתופי פעולה חשובים בין חברת אינטל ואוניברסיטת בן גוריון. בדברים שנשאה בשם מקבלי אות הבוגר אמרה: "אין ספק שזהו עבורי סוג של סגירת מעגל מרגשת בו מאות מהנדסים בוגרי האוניברסיטה נקלטים בתעשייה בכלל ובאינטל בפרט ומהווים את דור העתיד שיצעיד את התעשייה בישראל בגאון,תוך שמירת המוחות הטובים בדרום הארץ .עובדה זו משמשת עבורי מקור לגאווה ותחושת סיפוק עצומה".

וידאו: אורלי בן חמו, מבין מקבלי האותות (צילום: משה פריאל)
​​​​​​​