במקום להתרכז באימונים, חיילי המילואים בצאלים מתמודדים עם גנבים

''כל כמה דקות בדואים מגיעים על ג'יפ מכיוון אחר, מחפשים לגנוב נשק, תחמושת והאמרים, יש סיכוי שעד סוף הלילה הם יחדרו את כיפת הרתק'', מספר חייל מילואים בצאלים
send whatsapp messsage send FB messsage
חייל המילואים, גנב רכוב (צילום ארכיון מאירוע קודם) (צילומים: מתוך ''די להפקרות בצאלים'')

מכת הגניבות מבסיס צאלים נמשכת וחיילי מילואים ממשיכי לתת לה פומבי ברשתות החברתיות. הפעם זהו עמית, חייל מילואים שנמצא באימון חי''ר בבסיס, אשר פרסם את הדברים לראשונה בעמוד ''די להפקרות בצאלים''.

''הבדואים כאן חגים סביבנו בכיפת הרתק. כשאנחנו שומעים אותם באים עם הטרקטורון כל הפנסים עליהם. ואז אחרי כמה דקות הם באים מכיוון אחר'', מספר עמית.  ''הם מחפשים לגנוב. הם מחפשים האמרים, נשקים, תחמושות, תרמילים וכל ציוד צה"לי אחר שאתם יכולים לדמיין. הם מכירים כאן כל דבר. יש סיכוי שהם יצליחו במהלך הערב להגיע לכיפת הרתק מזווית מסוימת ולגנוב משהו. ומה הוראות פתיחת האש שלנו במצב של גניבת ציוד צה"לי?! אני מתבייש לכתוב לכם''.

ככה זה נראה בשטח: הגנבים ''לא שמים'' על צה''ל (צילום ארכיון: יוגב כהן)

מכת גניבת הציוד מבסיס צאלים מוכרת לכל מילואימניק שמגיע לבסיס הדרומי ודיווחנו עליה בהרחבה בברנז'ה NEWS. בין הגנבים, אפילו נער בן 14 שיצא מהבסיס, על פי החשד, עם עוקב מים. בצה''ל הסבירו לפני שנה בדיוק כי ''מדובר צה''ל נמסר בתגובה: ''הנושא מוכר ומטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים ובשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית באירועי גניבה במרחב צאלים''. חיילי המילואים עם זאת, מציירים תמונה אחרת לגמרי: הם נאלצים לקשור את הציוד האישי, לקבע בשרשראות את האוהלים ובמקום להתרכז באימונים, הם עוסקים בלפקוח עיניים על הגנבים. בין היתר, החיילים עושים לגנבים ''מלכודות'': תיקים מלאים בצואה, ציוד הכבול בשרשראות, דוקרנים ועוד. 

קרא עוד:

מחדל אבטחה בצאלים: בדואים על ג'יפים גונבים חופשי מתוך הבסיס 

ההפקרות בבסיס צאלים: ''בשבוע שעבר בדואים גנבו את מכונת השתייה'' 

למילואימניקים בצאלים נמאס מהגנבות: הניחו תיקים ''ממולכדים''

אחד החשודים בגניבה מבסיס צאלים: בן 14 מהפזורה