מזג אוויר משוגע בדרום: הנטאשות נרטבו, חום אימים - וגשם טרופי

גשם באמצע המופע של החברים של נטאשה, לחות כבדה, חום, רעמים וגשם בבאר שבע: מה צפוי לנו היום, שלישי ובימי חול המועד
send whatsapp messsage send FB messsage
ברק באמצע מופע של הנטאשות, בהיכל המצדה (צילום: מרכז המועצות)

חום, לחות וגשם: אפיק ים סוף מעל ישראל - ובמיוחד מעל דרום הארץ, הוא הגורם למזג האוויר הבלתי יציב. מדובר באוויר חם, המגיע ממדבריות סעודיה, אשר נטייתו לעלות מעלה, כטבעו של אוויר חם. בשכבות הגבוהות של האטמוספירה הוא פוגש באוויר קר - וגורם לעננות, רוחות וגשם.

מאתמול בערב ומשך היום, ירדו גשמים בבאר שבע, בים המלח, בעמק הירדן וברמת הגולן. להקת החברים של נטאשה, שהופיעה במצדה במוע מיוחד לציון צאת אלבומם המופתי ''רדיו בלה בלה'', נאלצה להאריך את ההספקה שבין שני חלקי המופע, בשל גשם פתאומי. ''זה גשם של ברכה, זה היה כייפי ובדיוק בזמן, בהפסקה'', אמר הבוקר סולן הלהקה, ארקדי דוכין.

וידאו: החברים של נטאשה במצדה. ירד להם גשם של ברכה בהופעה (צילום: שי קדמי / יוטיוב)


היום, שלישי, ימשיך לשרור מזג האוויר בלתי יציב. יהיה חם מהרגיל ויש חשש לשיטפונות בכל נחלי דרום הארץ ומזרחה.  רשות הטבע והגנים הודיעה הבוקר כי מספר מסלולי מטיילים בדרום יהיו סגורים היום ומחר, רביעי. קק"ל ביקשה מהמטיילים להימנע לחלוטין מהבערת אש בפארקים וביערות, בשל רוחות מזרחיות חזקות. 

העיר באפור. שמים קודרים בשכונות באר שבע (צילום: דני בלר)

​​​​​​​למרות מזג האוויר, מטיילים רבים פוקדים את יערות וחניוני קק"ל בחול המועד סוכות. למבקרים ממתינים מסלולי אופניים מוסדרים, שבילי הליכה וחניונים מסודרים ותקינים. בנוסף, ביער המלאכים, יער להב, יער מורן, פארק נחל גרר ופארק נחל באר שבע הקימו קק"ל סוכות כשרות.

תחנות מידע על מסלולים ופעילויות ביער ניתן למצוא ביער המלאכים, פארק נחל גרר ופארק נחל באר שבע-בית אשל. הכניסה חופשית לפארקים וליערות קק״ל הפתוחים לציבור הרחב, חינם - ללא תשלום. פרטים נוספים על האתרים והאירועים ניתן למצוא באתר קק״ל. במהלך ימי החג וחול המועד, תהיה נוכחות של עובדי ויערני קק״ל, בפארקים וביערות ויחלקו שקיות אשפה למבקרים.

פעילות קק''ל בדרום (צילום: דוברות קק''ל)​​​​​​​

בקק"ל מבקשים להקפיד על הניקיון למען המטיילים הבאים, וכמובן בעלי החיים שהיער הוא ביתם, ולפנות את האשפה מחוץ ליער לאחר הביקור. לפי תחזית מזג האוויר, בימי החג יהיו טמפרטורות גבוהות מהרגיל אך עם סיכוי לגשמים וסופות רעמים בדרום.



כתבות נוספות למקרה שפספסת...