קללות גזעניות, אלימות יומיומית: נהגי דן ב''ש לקראת שביתה?

''הנהגים חוטפים קללות בעלות אופי גזעני על בסיס יומיומי, מותקפים פיזית, נהגים חטפו אבנים. ככה אי אפשר להמשיך ואנחנו שוקלים להשבית את השירות'', אומר יו''ר וועד דן ב''ש, יונס אבו ג'מאה
send whatsapp messsage send FB messsage
המקרה האחרון: אבן גדולה פגעה באוטובוס ברח' מקלף. ''בנס לא נפגע נהג'' (צילום סלולרי)

''אנחנו חוטפים קללות על רקע גזעני מדי יום. נהגי דן ב''ש מותקפים פיזית ומילולית, אוטבוסים חוטפים אבנים בשכונות באר שבע. במקרה האחרון, במזל נמנע אסון כשאבן גדולה פגעה בשמשת אוטבוס ברח' מקלף. האבן יכלה להרוג את הנהג. ככה אי אפשר להמשיך. עמדנו להשבית את האוטבוסים כבר בימים הקרובים, אבל מנכ''ל החברה נמצא בחו''ל ועם חזרתו ביום שישי, נשב איתו לישיבה דחופה, כי ככה אי אפשר להמשיך'', אומר לברנז'ה NEWS יו''ר וועד דן ב''ש, יונס אבו ג'מאה.

אוטובוס שנרגם באבנים ברחוב יעקב דורי, מספר תקריות כאלה מדווחות מדי שבוע​​​​​​​

התקפות מילוליות וביוש (שיימינג) ברשתות החברתיות של נהגי דן ב''ש הפכו לעניין יומיומי. משיחות עם נהגים, אין שכונה בבאר שבע בה הנהגים לא חטפו אבנים. נוסעים מקללים את הנהגים בקללות בעלות אופי גזעני כמעט על בסיס יומיומי וגם נוקטים עבורם באלימות פיזית. ''לא יכולתי כבר. יש לי משפחה, יש לי ילדים והם רואים מה אנשים כותבים על אבא שלו. אשנים עולים בלי לשלם, או שמשתוללים באוטובוס ואם אתה מעיר, קוראים לך ''ערבי מסריח'' או ''בדואי מסריח'', מרימים ידיים. זה הפך לבלתי נסבל ועזבתי, אבל הלב שלי עם החברים שעדיין עובדים שם'', אמר לנו נהג לשעבר, שכיום עובד בחברת הסעות פרטית. ''שזה יום ולילה. אף אחד לא מקלל אותי, אומרים תודה, בטיולים שאני מסיע אפילו נותנים לי מתנה בסוף היום, מכל הלב. אבל אני מכיר את המציאות הזו, אנחנו נותנים שירות מכל הלב, לא מגיע לנו היחס הזה. אני לא יכולתי לסבול את היחס ועזבתי. לא מבן את העוינות של הבאר שבעית כלפי הנהגים מהמגזר''.

וידאו: נוסעת תוקפת נהג דן ב''ש (תיעוד מצלמת אבטחה / ארכיון)
​​​​​​​

האירוע האחרון שהצית את המחאה היה בשבוע שעבר, ברחוב מרדכי מקלף, בשכונת נחל עשן. נהג דיווח למוקד שחבורת ילדים התפרעה באוטובוס. לאחר שאמר להם שאם הם לא ירגעו הוא יזמין משטרה, הם שברו את אחד מחלונות האוטובוס, חלקם ברחו וחלקם נשאר במקום. עכשיו החל החופש הגדול והנהגים חוששים שהמוני בני נוער בחופשה יביאו להתגברות האלימות כלפיהם וחוששים לשלומם. ''חייב להיעשות משהו, להגן על הנהגים. ככה לא ניתן להמשיך. למרות הלחץ הגדול להשבית את האוטובוסים כבר השבוע, כיבדנו את המנכ''ל ואנחנו מחכים שהוא יחזור לארץ'', אומר יו''ר הוועד. 

היחס אל נהגי דן באר שבע אינו חדש. בראיון לברנז'ה NEWS, לפני כמעט שנתיים, סיפר מנכ''ל החברה דאז, יורי בורנשטיין:  ''יש תופעות כנגד דן באר שבע שאני לא יכול להסביר: יש וונדליזם באופן חסר תקדים כנגד תחנות האוטובוסים שלנו. מדובר בתופעה בהיקף ממש גבוה. יש תופעה חריגה של יידוי אבנים כלפי האוטובוסים של דן באר שבע, רק בפרק זמן של שבועיים היו 12 אירועים כאלה. זו תופעה חמורה, מסוכנת, המתרחשת בכל שכונות העיר, בהחלט לא מעשי קונדס, אלא פגיעה ממשית''.
​​​​​​​
​​​​​​​ביקשנו תגובה מחברת דן באר שבע, אולם זו לא התקבלה עדיין.