לקראת סוף שבוע מתוח: דיווחים על בלוני חבלה, מטענים ועימותים בגבול

החל משעות הבוקר, לדברי עדי ראיה בעוטף, צה''ל מזרים כוחות, אחרי יממה נוספת של בלוני חבלה ומטענים המושלכים מעבר לגבול. צפו בתיעוד
send whatsapp messsage send FB messsage
תוצאות הפצצת צה''ל בעזה (מקור: טוויטר, סוכנות שיהאב)

שיגרה מתוחה בדרום: עימותים משעות הבוקר על גבול הרצועה, הכוללים השלכת מטענים לעבר כוחות צה''ל והפרחת בלוני חבלה לעבר שטח ישראל. לפי מקורות פלסטינים, מצטטים דיווח של משרד הבריאות העזתי, שני פלסטינים נפצעו מירי צה''ל. מדובר ביממה נוספת של תקריות על הגבול, הכוללות ניסיונות חדירה לשטח ישראל. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אתמול, חמישי, בעוטף עזה (צילום: לשכת ראש הממשלה)


חמאס העמיד אולטימטום לישראל, לפיו אם לא יועברו 20 מיליוני דולרים (כסף קטארי), חמאס יורה לאנשיו בשטח להסלים את המצב. בשבועות האחרונים המצב ברצועה הוא לקראת מה שהולך להיות סבב נוסף. אתמול, חמישי, ראש הממשלה נפגש עם תושבים בשדרות ובעוטף עזה ואמר כי הדרג המדיני יורה לצה''ל להסלים את התגובות וכי לא ייתן לטרור הבלונים לחזור באביב. לעת עתה, המצב בשטח נותר כשהיה: אנשי חמאס מפריחים בלוני חבלה (רק אתמול היו שתי תקריות בהן התפוצצו מטענים המוצמדים לבלונים בשטח ישראל) וישראל מפציצה עמדות ריקות של חמאס, לרוב מגרשים ריקים ובהם פחונים. אנשי חמאס דואגים לפנות את המתקנים מבעוד מועד. 

תושבים בעוטף עזה סיפרו, כי מהבוקר ניכרת תנועת כוחות גדולה של צה''ל בגבול הרצועה, במה שנראה הולך להיות לילה לא קל, כשחמאס מפעיל ''פלוכות תיזוז'' ליליות, שמטרתן לשחוק את חיילי צה''ל ולגרום לבהלה על ידי קולות פיצוץ מטענים, הנשמעים היטב ביישובי העוטף.

וידאו: תקיפת צה''ל ברצועה, כלי טיס של צה''ל חגים מעל עזה (צילומים: ערוץ אל מאיידין, וידאו רץ בטוויטר)
​​​​​​​


לדברי עדי ראיה בעזה, כלי טיס בלתי מאויישים של צה''ל חגים כל העת מעל הרצועה. תיעוד של כלים כאלה הועלה לרשתות החברתיות. לטענתם, הרעש התמידי, הבלתי נסבל, נועד ליצור אצלם הרתעה ותחושה כי כולם על הכוונת.