פגיעה בתוכנית קרב - תהיה פגיעה באלפי ילדים בב''ש ובנגב

עשרות עובדים של תכנית קרב בבאר שבע, המעניקה העשרה חינוכית ותרבותית, הפגינו מול משרד החינוך, חוששים כי שינוי תנאי מכרז העסקתם יוביל לפיטורים
send whatsapp messsage send FB messsage
עובדי קרב מפגינים בקריית הממשלה (צילום: דני בלר)

מאות מעובדי תכנית קרב הפגינו היום, שני, מול משרד החינוך בבאר שבע במחאה כנגד מכרז 2019 להפעלת התכנית. המכרז מעמיד את התכנית, את אלפי עובדיה ו-2 מיליון שעות העשרה בסכנה. 

עובדי התכנית מחריפים את המאבק ודורשים שינוי מיידי בסעיפי המכרז כדי למנוע את הפגיעה העצומה בתכנית, בעבדים ובעבדות וב-300,000 הילדים שנהנים מהתכנית מידי שנה.

הפגנת עובדי תוכנית קרב (צילום: דני בלר)
​​​​​​​

פגיעה בתוכנית ''קרב'', עלולה לפגוע באלפי ילדים בבאר שבע ובנגב, המקבלים העשרה חינוכית על ידי מדריכי התוכנית. אם התוכנית תיפגע, מדריכים רבים עלולים להיות מועסקים בתנאי קבלן ופרסנתם תפחת באופן משמעותי - כך מסביר בראיון לברנז'ה NEWS, יו''ר וועד העובדים, אורי ליברטי. היום הפגינו עשרות מדריכים בכניסה לקריית הממשלה בבאר שבע, כחלק ממהלך הפגנות מתוכננות בערים שונות, בהן מופעלת התוכנית.

תכנית קרב היא זרוע של משרד החינוך להעשרה בבתי הספר וגני הילדים, שפועלת בכל הארץ ובכל המגזרים ומקדמת צמצום פערים ושוויון הזדמנויות. התכנית פועלת כבר 27 שנים, ב-118 רשויות וב-750 בתי ספר ו-2,500 גנים בעיקר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית. בתכנית עובדים למעלה מ-3,200 מדריכים ואנשי תשתית, שפועלים ימים ולילות כדי להעשיר את עולמם של הילדים בתכנים אמנותיים ותרבותיים מגוונים.

לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי עם עובדי התוכנית, שאישרר את ההסכמות שהושגו בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון לפני כארבע שנים, שעיקרן צמצום העסקה פוגענית. ההסכמות כללו,  שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה של עובדי התוכנית.

פרסום המכרז החדש מבהיר לעובדים, שקיוו לשפר את תנאי עבודתם, כי הם עלולים למצוא עצמם מחוץ למערכת או להיהפך לעובדי קבלן. 

"אנו קוראים לך, השר בנט, לפעול באופן מיידי ונחרץ לשינוי כתב המכרז ולמניעת הפגיעה הקשה בעובדים", כתבו העובדים לשר החינוך. בקשתם להכריז על סכסוך עבודה אושרה.

​​​​​​​ממשרד החינוך נמסר כי תהליך המכרז טרם הסתיים והפניות בנושא מצויות בימים אלה בדיונים בעדת המכרזים.