המשחק של הפועל ב''ש ופסטיבל האור - יתקיימו כרגיל

בתום התייעצות, על פי החלטת פיקוד העורף האירועים בבאר שבע יתקיימו הערב כסדרם. תושבי עוטף עזה ייכנסו חינם למשחק. בצה''ל בודקים: האם הגראד שוגר ''בטעות''?
send whatsapp messsage send FB messsage
שרידי הרקטה שנפלה מחוץ לעיר ב''ש (צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שיגור טיל הגראד לבאר שבע, שנפל בשטח פתוח - ובתום הערכה של פיקוד העורף, הוחלט לקיים את שני האירועים הגדולים שתכוננו להערב: המשחק בין הפועל ב''ש לאפואל ניקוסיה ופסטיבל הזוהר. מדובר בשני אירועים בהם צפויים להשתתף עשרות אלפי צופים: האחד בטוטו טרנר והשני, בעיר העתיקה.

הערב בודקים בצה''ל אם ירי הגראד לכיוון באר שבע נעשה על ידי מתקן אוטומטי, עם טיימר. הירי בוצע כארגון החמאס דיבר על כך שהוא ''מיצה'' את הסבב הנוכחי ו''לימד לקח את הכיבוש''. חלק מטילי הגראד בעזה, המגיעים לטווחים גדולים, אינם נורים על ידי מפעילים, כי אם על ידי מנגנון אוטומטי. הטיל נפל בבאר שבע בשטח פתוח, ללא נפגעים או נזק. 

מפקד משטרת באר שבע, נצ''מ אפי שימן, מתייחס לאירועים (צילום: דוברות המשטרה)

שוטרי וחבלני משטרת ישראל הוזעקו אל פאתי העיר באר שבע בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה אודות נפילת רקטה בשטח פתוח. בתום סריקות שנערכו במעבה השטח, נמצאו שרידי הרקטה ואלה נאספו על ידי חבלני משטרת ישראל. 

בהמשך לאירועים בגזרות המחוז הדרומי ביממה האחרונה, קיים מפקד המחוז, ניצב מוטי כהן, הערכת מצב בה הוחלט בשלב זה להמשיך ולעבות את מערכי כוחות המשטרה ברחבי הדרום מתוך מטרה להגביר את ביטחון הציבור ולאפשר שגרת חיים ככל הניתן ובהתאם להנחיות גורמי הביטחון.

כוחות בזירת הנפילה (צילום: דוברות המשטרה)​​​​​​​

במשטרה שבים ופונים לתושבים להמשיך ולגלות אחריות ומשמעת אזרחית בכל הקשור למצב הביטחוני בימים אלו. 
שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים ברחבי המחוז הדרומי תוך מוכנות לכל תרחיש ולכל קריאה של הציבור. 
יתרה מכך, הציבור מתבקש לגלות עירנות ולא להתקרב לזירה בה נפילת פריטי אמל״ח עד סיום טיפולם של חבלני משטרת ישראל. בנוסף, יש להימנע מהתקהלות בזירה ובסמוך לה וזאת בכדי לאפשר הגעה מהירה של כוחות המשטרה וההצלה למקום.

מהפועל ב''ש נמסר: ''המשחק היום מול אפואל ניקוסיה יתקיים כרגיל. בנוסף, הפועל "תדיראן" ב"ש שמחה להזמין למשחק הערב את תושבי עוטף עזה. כל תושב עוטף עזה שיגיע עם ת"ז פיזית לקופות האצטדיון יקבל כרטיס כניסה חינם למשחק''.