שכונה ד' - המבוקשת ביותר בבאר שבע

לא נווה זאב וגם לא מתחמי היוקרה: אתר יד2 חושף מהו המקום הכי מבוקש בבירת הנגב - אבל איפה רוב הישראלים מחפשים דירות?
send whatsapp messsage send FB messsage
שכונה ד'. מבוקשת בקרב שוכרי הדירות (צילום: דני בלר)

תושבי באר שבע מחפשים דירות להשכרה קטנות, בנות 3 חדרים, שיהיו בהישג ידיהם. עם זאת, יש ירידה בביקושים: באר שבע עומדת במקום התשיעי, מבין הערים הגדולות. קל יותר לסגור בה עסקה והזמן בין פרסום המודעה להשכרה בפועל, התקצר לעומת השנה שעברה. נתונים אלה ואחרים עולים 

נתונים אלה עולים מבדיקה של אתר יד2,  שבחנה את דפוסי הגלישה של משתמשי האתר. הבדיקה מצאה את הערים  שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר להשכרת דירות, ואת הערים עם היצע הדירות להשכרה הגדול ביותר בלוח הנדל"ן של יד2. בנוסף האתר בחן גם את משך הזמן שלוקח להשכיר דירה בערים השונות.

לפי ממצאי הבדיקה, המבוססת על מאגר נתונים עצום, העיר המבוקשות ביותר להשכרה ברבעון הראשון של 2018, היא תל אביב יפו שרשמה את מספר החיפושים הגבוה ביותר בקרב גולשי האתר עם למעלה מ- 1.175 מיליון חיפושים בממוצע. נתון זה משקף עליה בשיעור של 8% בביקושים בהשוואה לנתוני החיפושים בתקופה המקבילה בשנת 2017. לשם השוואה, בבאר שבע חיפשו ברבעון הראשון של 2018 178,676 דירות. בתקופה המקבילה אשתקד חיפשו בבירת הנגב 188,167 ירידות, כלומר, חלה ירידה של 5 אחוזים. 

עיקר הביקושים: לדירות 3 חדרים (צילום: דני בלר)​​​​​​​

השכונות המבוקשות בישראל ממוקמות רובן בתל אביב. את רשימת 20 השכונות המבוקשות סוגרת העיר באר שבע, כאשר שכונה ד' היא המבוקשת ביותר. זמן חיי מודעה להשכרת דירה עומדת בבאר שבע על 22 שבועות, לעומת 19 שבועות בתל אביב. ירידה מסויימת חלה בהיצע הדירות בשכונה ד': ברבעון הראשון של 2017 הוצעו להשכרה 269 דירות. ברבעון הראשון של 2018, רק 223, ירידה של 17 אחוזים. 

הביקוש לדירות להשכרה - בעיקר של מחוסרי דיור

גל עופרים סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מתייחסת לנתונים ומציינת כי "בתחילת 2018 אנו רואים עלייה בביקוש לדירות להשכרה לעומת ההיצע. בנוסף, ניכר כי משכירי הדירות מצליחים במרבית הערים והשכונות שנבחנו להשכיר את הדירה בבעלותם תוך זמן קצר באופן יחסי לתקופה המקבילה אשתקד.  ממצאים אלה מצביעים על המגמה הנוכחית בשוק השכירות. היצע הדירות להשקעה קטן לאור צעדי הממשלה להרחקת משקיעים מהשוק לכדי הגדלת היצע הדירות למגורים,  בעוד הביקוש לדירות להשכרה על ידי מחוסרי דיור ומשפרי דיור גדל".