קק''ל למען הפריפריה: תסייע לייפות גם שטחים פרטיים בשכונות

קרן קימת לישראל, יחד עם המשרד להגנת הסביבה יצאו בפרויקט לשיפור פני השטחים הפרטיים בפריפריה. ירוחם היא ההחלוצה בנגב לאמץ את הפרויקט
send whatsapp messsage send FB messsage
פגישה ראשונה בירוחם - לקראת יישוב יפה יותר (צילום: קק''ל)

קרן קימת לישראל יצאה בפרויקט יחד עם המשרד להגנת הסביבה לשיפור פני העיר באמצעות טיפול בשטחים הפרטיים הפתוחים (שפ"פ). הרשויות שזכו בקול-קורא שהפיץ המשרד להגנת הסביבה החלו את סיור הלמידה במועצה המקומית ירוחם השבוע שהתנדבה להיות המועצה המארחת הראשונה.

עשרות נציגי רשויות מצפון ודרום הארץ הגיעו השבוע למועצה המקומית ירוחם לתחילת פרויקט שיפור השטחים הפרטיים הפתוחים ברשויות. נציגי הרשויות נפגשו ליום למידה משותף בנושא השפ"פים כחלק מפרויקט לאומי של קק"ל והמשרד להגנת הסביבה.

נציגי רשויות ירוחם, לוד, נתניה, רמלה, דימונה ועוד, סיירו בשכונות ירוחם ולמדו על שיטות שונות לשיפור השטחים הפרטיים הפתוחים וראו אף דוגמאות של הקושי בשימור הגינות המשותפות של בנייני הקומות. ירוחם הייתה המועצה הראשונה שהתנדבה לארח את נציגי המועצות. בהמשך יסיירו הנציגים גם ברשויות אחרות המשתתפות בפרויקט.


נושא השפ"פ בפריפריה הוא בעיה מוכרת כאשר במבנים ישנים לעיתים אין ועד בית והחצרות של בנייני הדירות אינן מטופחות ולעיתים אף מהוות בעיה בטיחותית כמו שריפות או בעיות היגיינה ולכלוך. הרשויות שזכו בקול הקורא יקבלו מימון וליווי של קק"ל בכל הנוגע לשיפור השפ"פים וטיפוח החצרות והגינות המשותפות.


ערן אטנר, סגן מנהל מרחב דרום ומנהל מחלקת הנדסה בקק"ל, ליווה את הסיור מטעם קק"ל וסיפר: "מדובר בפרויקט חברתי-סביבתי המשלב בין הציבור לבין הסביבה הביתית שלהם. זהו פרויקט חשוב  שקק"ל מממנת אותו כחלק מערכיה ומטרותיה לחיזוק הפריפריה. קק"ל כגוף הירוק במדינה כמובן מוביל הרבה מאוד פרויקטים ירוקים. הצגתי לנציגי המועצות את ערכי קק"ל ואת החשיבות של הפרויקט עבורנו ואנו שמחים להוביל את הפרויקט  יחד עם המשרד להגנת הסביבה.


שרון פלוטניצקי, ראש אגף שלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה: "מדובר בפרויקט סביבתי מרגש במיוחד, המגיע עד לבתי התושבים ומשנה את מציאות חייהם היומיומית. הפרויקט מביא הלכה למעשה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה החברתית בישראל. מפגש הלמידה המשותף שיזם המשרד לרשויות המשתתפות, מאפשר להן ללמוד האחת מניסיון השנייה ולהתמודד בקלות רבה יותר עם יישום הפרויקט".