עיר לא בטוחה: רחוב שלם בשכ' רמות מצא הבוקר כי שמשות רכבם נופצו

האלימות גואה בבאר שבע: אתמול תושבי נווה נוי, ערבים ויהודים, קמו למכוניות מרוססות בצבע. הבוקר: תושבי רחוב אחד ברמות ד' מצאו את חלונות המכוניות מנופצים. חשש כי תושבים ייקחו את החוק לידיים
send whatsapp messsage send FB messsage
שמשות מכונית מנופצת, בשכונת רמות (צילום סלולרי)

אחרי שתושבי שכונת נווה נוי קמו לפני יומיים ומצאו מכוניות מרוססות בכתובות ''בדוים'' ועם חלונות מנופצים, ונזקים נרשמו לכלי רכב אחרים ברחבי העיר, זה קרוה עכשיו גם בשכונת רמות ואפילו בבית העלמין. האלימות גואה בבאר שבע ויש לא מעט קולות שקוראים לתושבים לקחת את החוק לידיים בלא מעט נושאים: במכת הגניבות והנזקים לכלי רכב, בפריצות לבתי עסק לובתים פרטיים, כששכונת נווה נוי הוותיקה הופכת להיות חביבת הנגבים ולהבדיל - בהפגנות בהן יש לו מעט אלימות מילולית נגד אוניברסיטת בן גוריון, ארגוני שמאל וארגוני חברה אזרחית וזכויות אדם הפעילים בבאר שבע. מפלס אלימות כזה לא זכור שנים.

הבוקר התעוררו תושבים ברחוב יעקב מרש, בשכונת רמות ומצאו את שמשות מכוניותיהם מנופצות. בסך הכל נפרצו שש מכוניות. בנוסף, מספרים שכנים במקום, אירעו פריצות לבתים. מקרים דומים ארעו לאחרונה גם בנחל עשן ובשכונות נוספות, שלא לדבר על תופעת גניבת גלגלי מכוניות, במיוחד מסוג טויוטה. שכנים במקום סיפרו לברנז'ה NEWS, כי לאחרונה אירעו פריצות בשכונת רמות ד', בקרבת פארק ההיי טק של באר שבע. בגלל התאורה הדלה והעובדה כי מדובר בשכונה של בתי קרקע, לפורצים קל מאוד להמלט בחסות החשיכה והקרבה לכביש היציאה מבאר שבע.

רחת המצבות שניזוקו בבית העלמין החדש (צילום סלולרי)​​​​​​​

הבוקר גילו גם באי בית העלמין החדש בבאר שבע שאלמונים גנבו במהלך הלילה בתי נרות נשמה, העשויים נחושת, מהקברים. אחד המבקרים במקום גילה את דבר הגניבה הקבר בן משפחה ואז שם לב שקברים רבים ניזוקו בצורה דומה.   

בבאר שבע גוברים הקולות, במיוחד ברשתות החברתיות, לקחת את החוק לידיים, נגד כל מה שלא נראה לתושבים - בין אם בתחום הפשיעה או בתחום הפוליטי. ברשתות החברתיות מושמעת ביקורת רבה על כך שהאכיפה נגד אזרחים נורמטיביים קשה - כמו בתחום דוחות החניה, אבל רופסת כנגד הפשיעה. מצד שני, משיחות עם אנשים בעמותות או גופים הקשורים לחברה האזרחית מביעים זעזוע מהשיח, במיוחד נגד גופי שמאל, שדווקא פעלו בתחום החברתי והעוולות החברתיות.