ארבעה מפעלים חדשים יוקמו בדימונה

וועדת ההקצאות במשרד הכלכלה אישרה הקמתם של המפעלים החדשים, שייצרו 150 מקומות עבודה ויורידו את האבטלה בדימונה
send whatsapp messsage send FB messsage
שר הכלכלה עם ראש עיריית דימונה (צילום: דוברות משרד הכלכלהׂ)

התנופה בביקושים ובשיווק קרקעות נמשכת: מתחילת שנת 2018, מנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה אישר הקמת 4 מפעלים חדשים, שיספקו עם הקמתם תעסוקה ל-150 עובדים נוספים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "אנו מביאים היום בשורה חשובה לתושבי דימונה ונמשיך לעודד ולתמרץ יזמים ותעשיינים, להשקיע באזור. התעשייה היא מכפיל כח, כאשר בנוסף על יצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שממריצה את האזור כולו. התעשייה הישראלית היא מנוע צמיחה חשוב בכלכלה הישראלית והגידול המשמעותי בביקושים, מעיד כי סיוע המדינה מאפשר את התנאים לצמיחה זו"

ראש עיריית דימונה, בני ביטון: "אני רוצה להודות לשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שבזכותו העיר דימונה ירדה ממספר דו ספרתי של אבטלה לחד ספרתי. דימונה מתרוממת בצורה בלתי רגילה וזאת הודות לעשייה של השר כהן וממשלת ישראל. היום אפשר לומר כי דימונה היא בירת הנגב המזרחי, תודות לשר כהן ולממשלת ישראל".

מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה, מפרסם בתחילת הרבעון השני של שנת 2018, כי שיווק המגרשים ליזמים באזורי תעשייה בפריפריה הרחוקה נמצא בעלייה.

וועדת ההקצאות במשרד הכלכלה אישרה הקמת 4 מפעלים לתעשייה בדימונה, בשטח כולל של כ-40 דונם ובתקציב של 13.2 מלש"ח מתקציב משרד הכלכלה והתעשייה. המפעלים החדשים, עם הקמת, ייצרו 150 משרות חדשות.

המפעלים שאושרו הינם במגוון תחומים: אבגול בע"מ, רפאל זיו אנרגיה בע"מ, פרופיל הנגב בע"מ וטבע הדלי בע"מ.

נתוני מינהל אזורי פיתוח מצביעים על גידול בקצב שיווק המגרשים, אשר מעיד על תנופה בפיתוח התעשייה בישראל: הקמת מפעלים חדשים, הרחבה של מפעלים קיימים, מעבר של מפעלים ממרכז הארץ לאזור פיתוח א' (בו הם זכאים להטבות על פי החוק לעידוד השקעות הון) ומעבר של מפעלים ממבנים שכורים למבני קבע באזורי תעשייה.

על פי נתוני המינהל, כבר בתחילת הרבעון השני של שנת 2018, שיווק מינהל אזורי תעשייה כ-169.4 דונם, להקמת 30 מפעלי תעשייה ומלאכה בפריפריה. 
 
משמעות המונח "שיווק" הוא המלצת המינהל לרשות מקרקעי ישראל על הקצאת קרקע בפטור ממכרז וכן גביית עלויות הפיתוח מהיזמים. עלויות הפיתוח בחלק מהאזורים מסובסדות על ידי משרד הכלכלה והתעשייה. בכדי לעודד את שיווקי הקרקע, באזורים בהם ישנם ביקושים נמוכים יותר, הודיע המינהל על סבסוד של 90% לאזורי התעשייה הבאים: ערד, דימונה, ירוחם, מצפה רמון, אבו קרינאת, שלהב-ספיר, בני יהודה, דלתון, צח'ר, קצרין, צפת, קרית שמונה, קרית ארבע, בראון-קדומים, שילה ושמעה-מיתרים. עם מעבר בקשות אלו לשלב הקמת המפעלים, מסייע משרד הכלכלה, באמצעות הרשות להשקעות, במענקים למפעלים. 


מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי ציין כי הפעילות המשולבת של מינהל אזורי פיתוח והרשות להשקעות, מלווה את היזמים והתעשיינים לאורך הכל הדרך, החל מהקצאת השטח ועד גזירת סרט המפעל, תוך מתן סיוע משולב של מענקי הון וסיוע בקליטת עובדים, התייעלות בתחומים שונים, חדשנות ופריון. אנו קורא לתעשיינים וליזמים להגיע אצלנו, להתייעץ ולקבל סיוע משמעותי".