העסק המשתלם בנגב: גידול קנאביס

המגדלים הולכים ומשתכללים, קהל הצרכנים הולך וגדל והכסף הגדול בבאר שבע נמצא בסם. אגב: אין שינוי בחוק - תתפסו עם ג'וינט - תעצרו
send whatsapp messsage send FB messsage
ענף חקלאי מצטיין בנגב: גידול קנאביס (צילום: דוברות המשטרה)

הגראס הפך לעסק משגשג בדרום: במהלך השנה האחרונה תפסה המשטרה 4 טון "ירק", כאשר שיטות הגידולים והיקפם מתעצמים מאוד, כמו גם התחכום של המגדלים. עוד נפתסו בנגב: כ-600 קילו חשיש ועשרות קילוגרמים של הירואין וקוקאין, ששווים ברחוב מיליוני שקלים. במשטרת מרחב הנגב מחמירים את האכיפה, בין היתר בפשיטות ומעצרים - דברים אלה מסר מפקד המחוז הדרומי דוד ביתן, במפגש כתבים לכבוד יום העצמאות.
למרות הדיבורים על לגליזציה כביכול, שעלו בתקשורת, לדברי ביתן לא חל כל שינוי באכיפה כלפי המשתמשים בקנאביס ומי שייתפס עם ג'וינט עלול להישלח למאסר. נושא הסמים הינו אחד מענפי הפשיעה המרכזיים בנגב. לאחרונה פשטה המשטרה על חממות שמוקמו בתוך בתים, במרתפים, במבנים נטושים בעיר העתיקה של ב''ש, כמו גם בשטחי אש של צה''ל.
התחושה בציבור, של שכביכול לגליזציה, על פיה מותר לעשן קנאביס כמו באמסטרדם, הפכה את הגידול לעסק רווחי מאוד. במשטרת מחוז הנגב לא שמעו על הקלה בחוק, ויש מעצרים.  עוד תחום הזוכה לאכיפה מוגברת הוא מכירת הנייס גיא, שם הנחשב מסוכן מאוד, שכן איש לא באמת יודע מה שמים בתוך התערובת. לאחרונה הייתה תפיסה גדולה במרכז גילת בבאר שבע. 

רק הבוקר התעוררו תושבי שכונת נחל עשן עם סניף דואר שנפרץ והיה ניסיון לעקור ממקומו את מכשיר הכספומט. במשטרה חוקרים ומבצעים מעצרים של כנופיות המתמחות בגניבת מכשירי כספומט, שחבריה מהדרום. מדובר במכה ארצית ועם מעצר חלק מהחשודים, נרשמה ירידה מסוימת בגניבת כספומטים. 

תחום נוסף עליו סופר בסקירה הוא האכיפה כנגד עברייני התנועה: המשטרה מפעילה מאמצים רבים, גלוים וסמויים ואף משלבת בין כוחות ביבשה ובאוויר. נהג המחליט לא לציית לשוטרת תנועה,  מתועד מהאוויר, כאשר מחכים לו מחסומים וגם שוטרים רכובים על ג'יפים. מאמצים רבים מושקעים, לדברי מפקד המחוז, באיתורם של נהגים עבריינים, הנוהגים בעת שלילת רשיונם או שכלל לא הציאו רשיון.

אחד החידושים המעניינים, עליו נמסר באירוע, הוא הכנסת טכנולוגיה חדשה לאיתור ירי בחתונות, במקביל להדברות עם נכבדי העדה הבדואית, אשר יעזבו את אירועי השמחות, אם יבצע בו ירי. הטכנולוגיה לאיתור יריות תוצב במקומות הנתפסים כבעייתיים ומבוססת על טכנולוגיה דומה לזו המשמשת לאיתור נפילת רקטות. 

מפקד המחוז, דוד ביתן, אמור לסיים את תפקידו בקרוב במרחב הנגב, בתום שנתיים בתפקיד, פרק הזמן בו במשטרה נהוג לעשות חילופי מקפדים. ביתן כי גילה, כי עמד לפרוש מהשירות, אך המכפ''ל ביקש ממנו להישאר על מנת למלא בתפקיד במחוז תל אביב.