תושבי נווה עופר רותחים מזעם: ''הרעש של גן הילדים ממרר את חיינו''

''שילמנו במיטב כספנו עבור בית בשכונה יוקרתית ושקטה. לפני שמקימים מטרד רעש, צריך לבקש את רשותנו", קובלת דיירת
send whatsapp messsage send FB messsage
מוסתר מסביבתו, הגן ''פעוטבע''. השכנים מתלוננים על רעש (צילום: וואצאפ)

"באנו לגור בשכונה הזו, מתוך ידיעה כי מדובר בשכונה יוקרתית ובעיקר שקטה. לא ייתכן שיעשו מחטף ויקימו גן ילדים בלב השכונה, מבלי לבקש את הסכמתנו", אומרת ליאת הלר-בייטשר. "נודע לנו כי בברחו יפתח הגלעדי 8 יתחיל לפעול גן ילדים בשם 'פעוטבע'.  שילמנו במיטב כספנו כדי לעבור למקום שקט ופתאום אנחנו צריכים לחיות עם צרחות של ילדים במהלך היום. איש לא שאל אותנו אם אפשר להסב בית מגורים לגן ילדים. מדובר הרי ביותר צנרת, בתנועה יותר גדולה של הורים שבאים לאסוף ילדים, בחניה וברעש. אנחנו סובלים מהרעש ולא מוכנים לעבור על זה לסדר היום".

לשכנים נמאס מהרעש, אך אין להם למי לפנות (צילום: וואצאפ)
ליאת מספרת כי מחאות השכנים נגד הקמת גן ילדים בלב השכונה לא עזרו: "פשוט לא מקשיבים לנו. קבעו עובדה ולא ברור למה. הרי כל מישהו אחר, שהיה גורם למטרד רעש בלב שכונה, היה חוטף קנס. אם מקימים גן ילדים בלב שכונת מגורים, במקום שבמקור מיועד אך ורק לבתי מגורים, צריך לבקש ראשות".

"אי אפשר עם הרעש. הגן גובל בבתי מגורים והרעש הוא בלתי פוסק. 25 מטרים מכאן פועל גן ילדים, אז למה הקימו אחד ליד הבתים שלנו? אנחנו פנינו לוועדות השונות, אבל הרגשנו שאיש לא באמת מקשיב לנו שם ושראו בהקמה עובדה מוגמרת".

שכנים נפגינים נגד הקמת הגן. נמאס להם מהרעש (צילום: וואצאפ)

ליאת מספרת שכל השכנים ברחוב יפתח הגלעדי חשים נפגעים: "זה לא רק אני. כל מי שגר ברחוב סובל היום מהרעש. לא יודעת איך נתנו לגן אישור לפעול. היינו מצפים מבעל הנכס להתייעץ איתנו לפני שהוא מסב את הבית לגן ילדים. הוא לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו, כי הוא לא גר פה לבד", אומרת ליאת. השכנים שלחו פניות לכל הגורמים ואף העסיקו עורך דין, אך ללא הועיל.

"איכות החיים שלנו נפגעה. אם הייתי יודעת שמקימ ים לי גן ילדים ליד הבית, לא הייתי באה לגור פה. לשאר השכנים גם נמאס מהרעש. אנחנו לא מתכוונים לשתוק. אני רוצה לראות מישהו סובל מרעש מדי בוקר ובמהלך היום", אומרת ליאת בכעס.

כל שנותר לשכנים זה להפגין והם ערכו לאחרונה הפגנה, עמדו בכניסה לגן והחזיקו שלטים.

ומה אומרים בעירייה על טענות השכנים?

"בניגוד גמור לטענות כפי שהן מופיעות בשאילתא, וועדת המשנה לתכנון ובנייה דנה בבקשה של מפעילי הגן בישיבה שהתקיימה בתאריך 28/9/16 , לאחר פרסום המתבקש בעיתונות וכן לאחר שמיעת הצדדים, ואישרה את בקשתה להיתר בנייה ובתנאים הנדרשים מהם להקמה והפעלה של הגן", אומרים בעיריית באר שבע.

"המתנגדים להפעלת הגן הגישו לוועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז הדרום, ערר נגד ההחלטה אך היא נדחתה. הוועדה המחוזית אישרה בתאריך 22/12/16 את הבקשה לשימוש חורג לגן ילדים לתקופה של שלוש שנים".

כתבות נוספות למקרה שפספסת...