עצומה בבאר שבע: ''לבטל את תאגיד המים''

עצומה אינטרנטית שצברה כבר כ-10,000 חתימות קוראת לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את הטיפול בנושא לידי הרשויות המקומיות
send whatsapp messsage send FB messsage
תשתית מים בבניין ישן. דרושה גישה חברתית ומתחשבת (צילום: דני בלר)

עצומה: לבטל לאלתר את תאיגיד המים ולהחזיר את הטיפול לידי הרשויות המקומיות. בעצומה, אשר עלתה לאוויר בחודש מרץ, נכתב: "גם אתם קיבלתם חשבון מים מנופח,הגיעו מים עד נפש. רפורמת המים הקפיצה את חשבונות המים במאות אחוזים - אזרחים רבים חשים תיסכול וזעם על החשבונות המנופחים. 810 שקל למישפחה בת 5 נפשות, סוף לתאגידי המים מחזירים את המים לעיריות. לפני כשנתיים הפקיעו אספקת המים לתושבים מידי הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ והועברו לתאגדי מים. תאגידי מים שהן חברות פרטיות העלו את אספקת המים בשעור של פי שלושה ארבעה לנפש. וכסף שהיה נטו הולך לטובת אזרחי הערים,הולך לסיבסוד מנהלים, פקידים וחברי דירקטוריון באותם תאגידים. יש מישפחות שחוסכות במקלחות ובמים לשתיה כי המחיר הפך לבלתי נסבל. אנחנו קוראים להחזיר את מחיר המים לרמתו הקודמת ובד בבד לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את השליטה לרשויות המקומיות. אנא שיתפו והעבירו לחברכם עצומה זו כי זה נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו", כך לשון העצומה.

בבאר שבע, למשל, משק המים מנוהל על ידי תאגיד מי שבע. בשכונות הישנות, בהן תשתיות בנות 50 ו-60 שנה, יש בעיות של נזילות ופיצוצי צנרת, כמו גם סתימות ביוב. חלק מהתקלות נגרמות בגלל עייפות החומר, אבל אחרות נגרמות בשל עומסים על המערכת: דירות נמכרות למשקיעים, שמפצלים אותן ליחידות משנה, לשכל אחת מערכת מים וביוב המתחברת לצנרת המרכזית. כשיש תקלה, על פי תאגידי המים, האחריות מהמונה המרכזי והלאה, היא של הדיירים ובכל תקלה, מופסקת הספקת המים עד לתיקונה. לא תמיד בעלי הבתים, שלאר מתגוררים בבאר שבע, ממהרים להשתתף בהוצאות. גם נושא הצריכה המשותפת מעורר מחלוקת, כאשר הדיירים לא יכולים להוכיח או לבקר את היקפה. 
בבאר שבע היו כבר מי שקראו לבטל את התאגיד המקומי ולהחזיר את הטיפול לעירייה, מתוך כוונה שזו תהיה יותר קשובה למצוקות ההאזרחים ובמיוחד, לאותו ציבור רחב של מיעוטי יכולת הגר בבאר שבע. לא אחת, נדרשת ראיה חברתית ומתחשבת, במיוחד כאשר משפחות דלות אמצעים מתקשות לשלם את החוב או נקלעות לתקלה בצנרת.
רק לאחרונה נותר בבניין שלם, ברחוב הגמל אשר בשכונה ה', ללא מים, בשל פיצוץ צנרת והיעדר הסכמה בין דיירים מי ישלם על התקלה, היות ובבניין יש דירות של משקיעים. 
לעצומה באינטרנט

פיצוץ מים שהותיר דיירים מנותקים ימים ארוכים (צילום: דני בלר)

כתבות נוספות למקרה שפספסת...
יום ראשון | 18 ספטמבר 2016
יום ראשון | 18 ספטמבר 2016
יום ראשון | 18 ספטמבר 2016