עושים טוב, עושים שמח: יום המעשים הטובים בבאר שבע

בירת הנגב לא זוכרת יום מעשים טובים כל כך עמוס באירועים יפים ומחממי לב. הינה לקט שני מהדברים הטובים שעשו האנשים הטובים
send whatsapp messsage send FB messsage
שקחני ואנשי הפועל ב''ש, מתנדבים בבאר שובע (צילום: הפועל ב''ש)

השנה, יום המעשים הטובים בבאר שבע הוא אחד המרגשים והעמוסים ביותר: בשכונות, במסגרות, במוסדות הציבור, כולם יצאו לעשות טוב:

'עושים רחוב' בשכונה ד', חידוש המרחב הציבורי ברחובות רינגלבלום ואלכסנדר ינאי. במקביל לפעילות הפיזית היו גם שלל הפעלות. הפרויקט פועל בליווי של הצוותים הקהילתיים באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע, עמותת רוח טובה, אגודת הסטדנטים, חברת 'כיוונים', מתנ"ס פאני קפלן ותושבים רבים.

עושים רחוב ברחוב אלכנסדר ינאי (צילום: עיריית באר שבע)

תאטרון הפרינג' באר שבע בניהולה של חברת מועצת העיר, אפרת זיו אספיס העניק הצגה מיוחדת למתנדבים בוועדת ההתנדבות העירונית בראשה עומדת עו"ד מינה קלמן חדד, מתנדבים בעמותת רוטרי ומתנדבים ביחידת שי"ל

גן נחליאלי בהנהלת ורד לוצטו, גן רב תרבותי ציין את את יום המעשים הטובים באיסוף מתנות לילדי אוקראינה שהגיעו לארץ.
גן נחליאלי (צילום סלולרי)

במסגרת יום המעשים הטובים, תלמידי י"ב בתיכון דוד טוביה נטלו פסק זמן ממרוץ הבגרויות ובאו להתפנק ולפנק את דיירי משען באר שבע. הדיירים הנרגשים קבלו בהתלהבות את תלמידי התיכון שהגיעו חמושים בעוגות ומיני מאפה. 

תלמידי תיכון טוביהו (צילום: יח''צ)

דיירי משען באר שבע הפתיעו את תלמידי התיכון כשסיפרו להם כי במקום מופעלת קפיטריה בידי הדיירים עצמם בה נמכרים מדי יום מוצרי מאפה, פרי ידם של חברי החוג לקונידיטוריה. החוג מופעל תחת ידיה המקצועיות של המדריכה אמילי בורנשטיין.

כ-300 עובדי ועובדות כללית מחוז דרום יצאו להתנדב ולעשות טוב בלמעלה מ-50 מוקדים שונים בכל רחבי הדרום. עובדי ועובדות כללית מחוז דרום נרתמו בשמחה, לסייע ולעשות טוב לרגל יום המעשים הטובים בשלל פעילויות שיזמו ומקיימים בשעות אלה בכל רחבי הדרום.

עובדי כללית מחוז דרום (צילום: דוברות כללית)

הבוקר, שלישי,  הגיעו מאות המתנדבים למוקדים השונים, בשדרות הצטרפו הצוותים לגמ"ח המקומי וארזו חבילות סיוע למשפחות נזקקות, בבאר שבע התפרסו הצוותים בשני מרכזי הקליטה בעיר, כך גם בבית יציב שם נמצאים ילדי הפליטים והעבירו איתם כמה שעות של משחקים, איפור גוף והפתעות. עובדות ועובדי מחלקת התפתחות הילד בעיר הגיעו לגן אלי"ע לילדים לקויי ראייה והעבירו פעילות מיוחדת ומותאמת שהכינו עבורם. בקריית גת ביקרו הצוותים בהוסטל בעיר ושיפצו יחד עם הדיירים את המקום, משם המשיכו למועדון לקשישים והכינו ארוחת בוקר מפנקת לשוהים בו.  

שחקני ואנשי הפועל באר שבע ביקרו שחקני הקבוצה ואנשי הצוות המקצועי ביקרו הבוקר (שלישי) במסעדה הקהילתית "באר שובע", אשר ממוקמת בעיר העתיקה בבאר שבע. הפעילות התקיימה לכבוד "יום מעשים טובים 2022" אשר מצויין היום. את פני השחקנים קיבלו מנהל "באר שובע", ארז נגאוקר ומנהל קשרי הקהילה של "באר שובע", צח ברק. השניים שוחחו עם השחקנים והסבירו להם על פועלו של המקום.
 
לאחר מכן, השחקנים חולקו ל-2 קבוצות. הקבוצה הראשונה נשלחה ל-5 מוקדים בעיר על מנת להביא מנות מזון לפתח הדלת של משפחות הזקוקות להן. הקבוצה השנייה נותרה במקום ועזרה בהכנת האוכל, מילוי החמגשיות והגשת המזון לסועדים.

עוד מהפועל באר שבע: בפעילות נוספת שהתקיימה לכבוד "יום מעשים טובים 2022", נתרמו 400 זוגות נעליים לעמותת "פותחים עתיד" להעצמת בני נוער הפריפריה. התרומה בשיתוף רשת נעלי TOGO. את השוברים לרכישת זוגות הנעליים העניק מטעם המועדון, מנהל הפרוייקטים החינוכיים, ד"ר עופר מוכתר למנהלת ישובית בתכנית "פותחים עתיד", קמיל פיקלר דרזדן.

בעבודה משותפת בשכונה נחל עשן, בהובלת הצוות הקהילתי של אגף הרווחה והשרותים החברתיים , כיוונים, וועד שכונה
ומעורבות חברתית של מקיף טוביהו
. יחד עם נוער של מקיף טוביהו יצרו יחדיו אווירה כיפית ומזמינה לצייר ציור קיר על מקלט קהילתי בשכונה נחל עשן בהובלת תלמידה אומנית של המקיף אלינה שיינברג.



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3BMuCfS

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

כתבות נוספות למקרה שפספסת...