קונצרט חורף

קונצרט מס' 2 בסדרה הקלאסית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע
send whatsapp messsage send FB messsage
(קרדיט צילום: דיאגו מיטלברג)

הקונצרט השני בסדרה הקלאסית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע ייפתח ביצירה של מיכאל וולפה, שיבה למדבר (גרסה 2014) המוקדשת לביתו של וולפה במדבר, בקיבוץ שדה בוקר ולקהילה שבו.  היצירה בוצעה בבכורה בפסטיבל 'צלילים במדבר', בדצמבר 2002 על-ידי הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, לאחר מכן הורחבה ונערכה מחדש בשנת 2006 עבור ביצוע נוסף של היצירה על ידי הסינפונייטה בניצוחו של ירון טראוב, ובנוסח זה בוצעה מספר פעמים. לקראת חג המוזיקה הישראלית תשע"ג ביצע המלחין תיקונים נוספים. גרסה חדשה זו, שתבוצע בקונצרטים, מוקדשת למנצח דורון סלומון, חבר קרוב, ושותף ותיק לעשייה האמנותית.

פרופ' וולפה הוא מלחין ואיש חינוך, יליד ת"א שנת  1960, וחבר קיבוץ שדה-בוקר.  למד קומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה. בשנתיים האחרונות עסוק וולפה בחינוך מוזיקאלי ברמת הנגב ובמצפה רמון. בין יצירותיו האחרונות – מוטטים למקהלה מעורבת על פי טקסטים של אבא קובנר, 'המתופף שר' – מוזיקה לארבעה נגני כלי-נקישה ותזמורת קטנה שהוקדשה לנגן כלי הנקישה תומר יריב ואנסמבל 'מיתר', הפואמה הסימפונית השביעית 'התרת נדרים' לתזמורת גדולה, אשר בוצעה בבכורה בעונה תשע"ד על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של עומר ולבר, והפואמה השמינית 'בין מעינות' לתזמורת קאמרית ומקהלה, למילים של רחל שפירא, אשר בוצעה בעונת הקונצרטים תשע"ו על ידי תזמורת סימפונט רעננה ומקהלות מבקעת בית שאן ועמק המעיינות, בניצוחו של שמואל אלבז.  וולפה הוא מנהלם האמנותי של פסטיבל 'צלילים במדבר' בשדה-בוקר, אותו ייסד לפני תשע עשרה שנה, ושל פסטיבל 'פסנתרים' בתיאטרון ירושלים, אותו ייסד יחד עם צוות התיאטרון לפני ארבע שנים. בשנת 2010 הוענק לו פרס רוזנבלום לאמנויות הבמה מטעם עיריית תל-אביב. וולפה הוא מלחין כבוד בסינפונייטה הישראלית באר-שבע.

פרופ' מיכאל וולפה (קרדיט צילום: תומר ירדני)

לאחר היצירה של וולפה, תבצע התזמורת את קונצ'רטו לכינור מס' 4 ברה מז'ור של מוצרט. היצירה נכתבה בשנת 1775, כשמוצרט היה בן 19 בלבד. לאחר מכן נפליג אל הסינפוניה מס' 4 ברה מינור של שומאן שהושלמה בשנת 1841 אבל רק עשור לאחר מכן יצאה לאור לאחר ששומאן ביצע בה מספר שינויים.

קסניה דוברובסקיה (קרדיט צילום: באדיבות הסינפונייטה הישראלית באר-שבע)



בתוכנית:

מיכאל וולפה: שיבה למדבר (גרסת 2014)

מוצרט: קונצ'רטו לכינור מס' 4 ברה מז'ור, ק' 218

שומאן: סימפוניה מס' 4 ברה מינור, אופ' 120

יוסטוס פרנץ , מנצח

קסניה דוברובסקיה, כינור

מוצ"ש 3 בדצמבר  2016 בשעה 20:30

יום שני  5  בדצמבר  2016 בשעה 20:30

באר שבע, המשכן לאמנויות הבמה

ביום שני בשעה 19:00 תתקיים הרצאת מבוא מרתקת מאת המבקר וחוקר המוסיקה יוסי שיפמן: "המלחין שהתמודד עם גלי יצירה". הכניסה בתשלום סמלי. מומלץ בחום לכל חובבי המוסיקה.

כתבות נוספות למקרה שפספסת...