נבחרת הכוכבים: אולסטארז באים לעשות לכם טוב - וגם שמח

האולסטארז – כך מכנים את עצמם גדי סול, שהוא גם צלם סופר מוכשר. אורן כץ, איש אולפן ומוזיקאי שבא מתחום האלקטרוניקה. מאי אלבז (''הקולומביאנית'') ובר גרופר – שיוצרים מוזיקה, קליפים ומארחים אמנים אחרים
send whatsapp messsage send FB messsage
נבחרת הכוכבים: אולסטארז באים לעשות לכם טוב - וגם שמח בר, אורן, מאי וגדי - האולסטארז (צילום: באדיבות הלהקה / גדי סול - שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

הדבר היפה ביותר במוזיקה של הלייבל הבאר שבעי אולסטארז, הוא שכל אחד יכול למצוא שם את עצמו: המוזיקה היא חיבור של כל מה שמקפיץ, עם כל מה שעכשווי, עם סגנונות שנעים מאלקטרוני, דרך לטיני ועד לים התיכוני הכי מקומי. ועוד משהו יפה בהרכב-לייבל: חבריו מתגוררים בבאר שבע, באזור, באשדוד ועובדים אחד עם השני וכולם ביחד דרך זום, איחסוני ענן, שיחות וידאו קבוצתיות בוואצאפ וגם מוצאים את הזמן להיפגש באולפן של אורן כץ בבאר שבע, לחזרות לפני הופעות וגם כמובן, בהופעות עצמן. 

''זאת צורת עבודה שהפכה לנפוצה מאז הקורונה, ששינתה את כללי משחק'', מספר גדי סול, אחד החברים בהרכב. ''אבל זה גם פתח הרבה הזדמנויות'', מספר אורן כץ, שהוא המפיק וגם איש האולפן. ''היום אתה יכול לעבוד עם אמן בחו''ל בלי בעיה. אתה יכול להקליט דברים, להעביר ליתר החברים, הם יכולים להוסיף ולתקן. הקורונה שינתה את כללי המשחק, אבל גם פתחה הרבה הזדמנויות''.

מי חברים בלייבל? גדי סול, שהוא גם צלם סופר מוכשר. אורן כץ, איש אולפן ומוזיקאי שבא מתחום האלקטרוניקה. מאי אלבז (''הקולומביאנית'') ובר גרופר. אליהם מצטרפים אמנים ויוצרים. 

צילום: גדי סול / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

למה אולסטארז?
אורן כץ: ''אנחנו לייבל שמתעסק במגוון גדול של ז'אנרים. הבסיס הוא רגטון, היפ הופ וטראפ, ויש גם רית'ם אנד בלוז. בר למשל, מגיע מהראפ, אני מגיע מהרית'ם אנד בלוז והסול, אורן מגיע מהתחום האלקטרוני  והרוק. כל אחד מביא את הדברים שהוא אוהב ומתחבר אליהם ואנחנו יוצרים ביחד''.

וידאו: אולסטארז - מלא קוצים - Allstarz - Full Of Thorns

בשני העשורים האחרונים עולם המוזיקה השתנה מקצה אל קצה: אם פעם אולפן הקלטות היה בבחינת מותרות שרק יחידי סגולה עם כיסים עמוקים יכלו להרשות לעצמם ומוזיקה היה משהו שנמכר בפורמט פיזי (תקליט, קלטת, דיסק), שעלות הייצור שלו אדירה, היום יש את כל הכלים, באיכות הגבוהה ביותר, ואת היכולת להפיץ את המוזיקה ולקחת אותה להופעות – במחירים סבירים. פעם הקושי היה להקליט, היום המחסום היחידי הוא הדימיון, המקוריות והיצירתיות.

האולפן ממוקם בביתו של אורן בבאר שבע. מבחינת איכות, הוא מצויין כמו כל אולפן מקצועי בשנת 2022. אורן משקיע בו את הנשמה כבר כמה שנים:  ''קניתי ציוד וכלים, בניתי אולפן שיודע להפיק צליל אנלוגי חם, מלא, גם מקליטים כלים אלקטרוניים וגם כלים ''אמיתיים'', כמו דרבוקה ועוד, הגבול היחידי הוא הדמיון''.

אורן שומע מוזיקה מגיל 0:  אביו, דרור, שימש שנים רבות איש הקול של צוות הטלוויזיה הישראלית דאז ושל תיאטרון באר שבע ואורן ואחיו בילו את ילדותם בין מוזיקה טובה, לציוד אודיו משוכלל. הוא ידע מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול והיה לו בית ספר מצויין.  

צילום: גדי סול / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'
 
הסגרים והמרחק זה לא מה שמפריע לחברי הלייבל ליצו.  בר גרופר מספר שהוא יושב עם גיטרהף בגינת הבית, באמצע הלילה ופתאום מגיעה ההשראה לכתוב שיר:  ''זה השלב בו מתחילות שיחות וואצאפ בין חברי הלייבל ועובדים מרחוק, יש את הטכנולוגיה ויכולת לעבוד ביחד ובסוף, גם נפגשים להקלטות''.

אורן מספר, כי כשעובדים על שיר, לפעמים זה מתחיל משיחת וידאו, בה מעבירים רעיונות. עובדים על חומרי הגלם ו''סוגרים פינות'': ''ככה, לאט לאט, נולד שיר''.

להיות בית לאמנים

גדי מספר שהלייבל לא מתבסס רק עליהם, אלא הם מטפחים אמנים אחרים. כללי המשחק  בעולם המוזיקה השתנו ומה שפעם היה נחלת מעטים ועשירים, היום פתוח לפני כולם:  ''אלבומים כמעט ועברו מן העולם, שירים זה שם המשחק, ואנחנו מוציאים שירים על בסיס קבע וגם עושים רימיקסים לאמנים אחרים. כל מי שעובד איתנו יודע שהוא יקבל את הבמה שלו, את הייחוד שלו. אם פעם היו דיסקים ותקליטים, היום אפשר להפיץ את המוזיקה בפלטפורמות הדיגיטליות – ספוטיפיי, אפל מיוזיק, יוטיוב. אנחנו לא רואים בזה חיסרון – להיפך: זו הדרך המהירה ביותר להגיע לקהל'', אומר אורן. 


אמנם בתקופת הקורונה היה קשה יותר לקבוע הופעות, אבל בחודשים האחרונים ההרכב הצליח להופיע מספר מועדונים במרכז הארץ והקהל התלהב. הקהל אוהב אותם, את הסגנון שלהם, המשלב מוזיקה לטינית מקפיצה עם מוזיקה מאוד עכשווית. רוב ההופעות היו במרכז והם רוצים להופיע גם בבאר שבע, שזהו הבית שלהם. 

צילום: NIKITA LOBOVICH - שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'​​​​​​​

''אנחנו לא יכולים להמציא את הגלגל במוזיקה'', אומר גדי סול. ''אבל כן יכולים לשלב שילובים מפתיעים: להכניס בוזוקי לרגאטון, להכניס כלים כמו קמנצ'ה''.

''יש לנו סקרנות ורצון לנסות דברים חדשים, להכניס למוזיקה תדרים חדשים'' אומר אורן. בר מספר שהוא עוסק במוזיקה כמעט 18 שנה: ''אבל הכלים שעומדים לרשתנו כיום, מאפשרים לי לעשות דברים מדהימים, שלא הצלחתי לעשות קודם לכן. זה גם מאפשר לנו לבצע את המוזיקה בהופעות בצורה הכי טובה''.

וידאו: אולסטארז - צומי
​​​​​​​


''אנחנו מדברים לכולם. מאי אלבז למשל, יכולה לשיר לקהילה הלהט''בית, וזה לא מביך אף אחד, להיפך. אנחנו רוצים שכולם ייהנו מהמוזיקה שלנו. היא יכולה לשיר שיר אהבה לאישה ואנחנו אומרים – לכל אחד זכות להיות הוא עצמו, להיות מה שהוא רוצה''.

גם הגל החמישי של הקורונה לא עצר אותם והעבודה נמשכת, באותה מתכונת: ''אנחנו רוצים להיות בית לאמנים אחרים, שהם יביאו את עצמם אלינו ואנחנו נדע לתת להם את ההפקה ואת שיתופי הפעולה''. 

בינתיים שוחררו לפלטפורמות הדיגיטליות ''מלא קוצים'' ו''צומי'', עם שני קליפים מופקים היטב, שני שירים מקפיצים, מבוצעים נהדר ולא פחות טובים מכל להיט אחר שתשמעו ברדיו. 

והינה טעימה מ''צומי'':

רואה לך בעיניים, משהו קורה לך בפנים
מתנדנדת לי שבועיים וזה נראה שקוף כמו מים
ומנסה לריב על שטויות, משחקת בליצור בעיות
מה איתנו בינתיים? ביחד זה שניים

פעם היית כותבת לי בלילה איך היית חושבת עליי
בלי סוף אני הייתי כמו שמיכה שקר לך
בימים גשומים אני ידעתי לעטוף
אז תשאירי אצלך ת'חולצה וקחי איתך גם ת'דובי
תחזירי לי ת'לב ואת כל המילים שנגעו בי 
זה הזמן לסגור את הבאסטה
לא נותן לך עוד צומי 
זה לא יהיה אני שישלח הודעות שתקומי



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]